راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع زیست محیطی جنوب غرب استان تهران دراسلامشهر

اسلامشهر (پانا -رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهراز راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع زیست محیطی جنوب غرب استان تهران با توجه مشکلاتی که در زمینه نبود آنالیزآزمایشگاه زیست محیطی پیش آمده ، در اسلامشهر خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع زیست محیطی جنوب غرب استان تهران دراسلامشهر

سعید شهند در نشستی با خبرنگاران با اشاره به شناسایی 23 واحد آلاینده و انتشار بوی نامطبوع در سطح شهرستان اسلامشهر در دوماه گذشته اظهار داشت: در این راستا شش واحد آلاینده رفع آلودگی و از کانون‌های انتشار بوی نامطبوع از سطح شهرستان حذف شدند.

وی در ادامه با اشاره به هفده کانون آلاینده باقی‌مانده درمحور فرودگاه امام خمینی(ره) درحوزه شهرستان اسلامشهر افزود: شش شهرستان ری، رباط کریم، بهارستان، شهریار، تهران و اسلامشهر در زمینه انتشار بوی نامطبوع در این محور درگیر هستند وبه همین منظور ستادی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با محوریت شهرستان اسلامشهر تشکیل و در حال پیگیری و رفع آلودگی و بوی نامطبوع در این محور هستیم.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر بیان کرد: دامداری‌ها بیشترین واحدهای آلاینده بوی نامطبوع در محور فرودگاه امام خمینی(ره) هستند که به دلیل عدم تصفیه پساب تولیدی و عدم مدیریت پسماندها و کود دامی که تولید می‌کنند سبب انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده‌اند.

شهند فاضلاب شهرستان را یکی دیگر از مراکز آلاینده و انتشار بوی نامطبوع در منطقه عنوان کرد و گفت: از 70 میلیارد تومان اعتباری که بابت کنترل بوی نامطبوع در اختیار اداره حفاظت از محیط زیست قرار گرفته حدود 30 میلیارد تومان به منظور تسریع در روند اجرای سیستم تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر در اختیار آبفای جنوب غرب استان تهران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آبی که در تصفیه‌خانه فاضلاب اسلامشهر تصفیه می‌شود مجدداً وارد رودخانه کرج می‌شود و تلاش داریم تا از این آب برای مصارف کشاورزی و آبیاری فضای سبز استفاده شود.

شهند عنوان کرد: با نظر فرماندار و دادستان اسلامشهر موظف شدیم برای 23 واحد آلاینده شناسنامه زیست محیطی تهیه و برای هر واحد یک نسخه زیست محیطی آماده و راهکار برون‌رفت تهیه شود تا این‌گونه واحدهای آلاینده در جهت رفع آلودگی بوی نامطبوع در واحد تولیدی تلاش کنند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان اسلامشهر با بیان مشکلاتی که در زمینه نبود آنالیز آزمایشگاه زیست محیطی برای اداره حفاظت از محیط زیست اسلامشهر به وجود آورده خاطرنشان کرد: با موافقت مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران و فرماندار اسلامشهر مقرر شد در سال 98 آزمایشگاه مرجع زیست‌محیطی جنوب غرب استان تهران در شهرستان اسلامشهر احداث و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

/خبرنگار :ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار