دخالت های آمریکا در ایران به روایت شبکه پرس تی وی

تهران (پانا) - تاریخچه دخالت های گسترده و مداوم آمریکا در امور ایران به بهانه تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در شبکه پرس تی وی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

کد مطلب: ۸۶۸۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دخالت های آمریکا در ایران به روایت شبکه پرس تی وی

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، برنامه «ایران امروز» (Iran Today) به تهیه کنندگی یوسف پور انوری، به مرور اجمالی مفاد تحریم های بازگردانده شده علیه ایران و اقدامات اروپایی‌ها و سایر کشورها برای مقابله با آنها پرداخته و وقوع این اقدام در روز 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی را مورد بحث و گفت و گو قرار می دهد.

این برنامه با حضور کارشناسان مسایل تاریخی، سیاسی و روابط بین الملل با نگاهی به دلایل خشم دانشجویان در فضای انقلابی سال 58 به بررسی دخالت‌های گسترده آمریکا در امور ایران از تعیین مقامات سیاسی و نظامی گرفته تا تعیین سیاست‌های کلی کشور خواهد پرداخت.

تشویق ایران به انجام انقلاب سفید و تبعات منفی آن برای اقتصاد ایران، تعیین نخست‌وزیران با توصیه مستقیم به شاه از طریق سفیر آمریکا، کمک به تشکیل و آموزش دستگاه اطلاعاتی سرکوب‌گر شاه، حضور گسترده سیا و شنود مکالمات شاه در ایران از جمله مصداق های دخالت آمریکا در امور ایران است که در این برنامه مورد بررسی قرار می گیرد.

«ایران امروز» همچنین در ادامه با اشاره به تبدیل سفارت آمریکا به لانه جاسوسی به ارایه چند سند از آنچه در سال 58 از سفارت آمریکا در تهران به دست آمده می پردازد و نقش اصلی آمریکا در کودتا علیه دولت محمد مصدق در سال ۱۳۳۲، فروش گسترده سلاح‌های آمریکایی به ایران به منظور جبران خروج دلارهای آمریکایی برای نفت ایران و حمایت از سرکوب اعتراضات مردمی علیه شاه و پناه دادن به شاه فراری ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار می دهد.

تلاش های گسترده آمریکا برای براندازی نظام ایران از دیگر محورهای مورد بررسی در این برنامه خواهد بود.

«ایران امروز» با اجرای لیلا فرامرزی، ساعت 00:03 بامداد چهارشنبه 16 آبان از شبکه پرس تی وی پخش می شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار