از ۳۰ آبان تا ۴ آذر

جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان با شعار کودک و حقوق اجتماعی برگزار می شود

تهران (پانا) - نشست برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان امروز با حضور علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی، زهرا مظفر، معاون مدیرکل، وحیدرضا قناعتیان، کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل، مریم کاظمی، دبیر جشنواره، حسن آقایوسفی، معاون پرورشی و فرهنگی استان همدان و دیگر اعضا در سالن جلسات معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان با شعار کودک و حقوق اجتماعی برگزار می شود

علی رمضانی در این نشست گفت: «ما خود را از حوزه فرهنگ و هنر جدا نکردیم در بحث نمایش عروسکی برای دانش‌آموزان توانمند و علاقه‌مند مسیر را باز کردیم تا پیشرفت کنند.»

او به استقبال خانواده‌ها از برگزاری نمایش عروسکی اشاره کرد و گفت: «اگر یک دانش‌آموز پرچم هنر را در دست بگیرد می‌توانیم بگوییم موفق شده‌ایم. با وجود تلاش‌های آموزش و پرورش اعلام کردیم در آموزش و پرورش و اداره کل بر روی استادان فرهنگ و هنر باز است.»

رمضانی گفت: «دانش‌آموزان با دیدن هنرمندان قوت قلب می‌گیرند. این موضوع بزرگ‌ترین فرصت را به ما می‌دهد که قدرت چانه‌زنی ما در آموزش و پرورش بالا رود.»

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی گفت: «اکنون آموزش و پرورش در فرهنگی‌ترین زمان خود به سر می‌برد. ما سال گذشته تئاتر مدرسه‌ای را به صورت پایلوت در استان فارس برگزار کردیم که امسال آن را در کل کشور با امضای بخشنامه‌ای از سوی وزیر انجام می‌شود تا تئاتر مدرسه‌ای در دل مدرسه برگزار شود.»

او از چاپ ۲۲ کتاب در حوزه تئاتر دانش آموزی از سوی موسسه منادی تربیت خبر داد و گفت: «ما در حوزه تولید تئاتر می‌توان گفت فقیر هستیم.»

زهرا مظفر، معاون مدیرکل در ادامه این جلسه نیز گفت: «فراخوان این جشنواره از گذشته صادر شده و بخش ویژه دانش‌آموزی به عنوان بخش جنبی در نظر گرفته شده است‌.»

او ادامه داد: «درخواست‌هایی از دبیر جشنواره داریم که دانش‌آموزان بتوانند تئاتر خود را اجرا کنند و مورد حمایت‌های مادی و معنوی قرار بگیرند.»

مظفر گفت: «شرایط حضور دانش‌آموزان را در کارگاه‌ها فراهم کنیم و مدرسانی از هر استان به عنوان یک مربی تخصصی به این جشنواره ییایند و یک نفر سفیر نمایش دانش‌آموزان باشد.»

یوسفی، معاون پرورشی و فرهنگی استان همدان که این استان میزبان برگزاری این جشنواره است گفت: «باید تلاش کنیم دانش‌آموز تک‌ساحتی تربیت نشود؛ این نگاه در تعلیم و تربیت مهم است. امیدوارم به تمام ساحت‌های تربیتی توجه کنیم همچنین ساحت هنری را نیز مدنظر داشته باشیم.»

قناعتیان، کارشناس هنرهای نمایشی اداره کل نیز در این جلسه از اخذ مجوزی برای ورود دانش‌آموزان به تئاتر بین‌المللی همدان خبر داد.

مریم کاظمی دبیر جشنواره گفت: «کودک و حقوق اجتماعی شعار جشنواره امسال است و از نظرات افرادی که علاقه‌مند بودند استفاده کردیم.»

او ادامه داد: «امسال ۱۰۰ سالگی تئاتر کودک و نوجوان است که ۳۰ آبان افتتاحیه این جشنواره است. اختتامیه این جشنواره نیز ۴ آذر برگزار می شود.»

کاظمی به برگزاری کارگاه های آموزشی از سوی مدرسان مجرب برای دانش آموزان شرکت کننده این جشنواره خبر داد.

در این جلسه هریک از اعضا پیشنهادهای خود برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار