در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان؛

فرماندار تبریز: آموزش و پرورش نسل آینده را نسبت به موضوع آب حساس کند

تبریز(پانا) - راستگو گفت: جهت گیری دستگاههای برای حفاظت از منابع آب باید درست و برنامه ریزی شده باشد .آموزش و پرورش نسل آینده را نسبت به موضوع آب حساس کند

کد مطلب: ۸۶۸۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار تبریز: آموزش و پرورش نسل آینده را نسبت به موضوع آب حساس کند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری، جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان تبریز روز دوشنبه 14 آبان ماه به ریاست راستگو در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار تبریز با تاکید بر ارائه برنامه مدون از سوی دستگاهها برای حفاظت از منابع آب گفت: با بررسی کامل و جامع، برنامه ها و اطلاعات ارائه شده مورد کنکاش قرار گیرند تا اقدامات خود در شورا را بر اساس اطلاعات شفاف پیش ببریم.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی چالش برانگیزترین بخش کاری ما در مسئله حفاظت از منابع آب است خاطرنشان شد: در این مورد ما باید به شکل هدفمند پیش برویم و با معرفی محصولات کم آب برد به کشاورزان و کمک به فروش این محصولات توسط جهاد کشاورزی، گام مثبتی در بحث مدیریت آب برداشته باشیم.
راستگو مدیریت آب در مصارف خانگی را نیز مهم خواند و تصریح کرد: در این خصوص بایستی با علم و تکنولوژی روز توسط دستگاههای متولی نسبت به بازچرخوانی فاضلاب تولید شده از مصارف صنعتی و خانگی مدیریت نماییم.
در ادامه فرماندار تبریز نقش فرهنگ سازی مصرف بهینه آب از مدارس را موثر دانست و افزود: در این مسئله باید آموزش و پرورش را درگیر کنیم و متوجه باشیم که وضعیت فعلی آب و فرونشستهای منابع زیرزمینی حاکی از بحران کم آبی در آینده را خبر می دهد که بایستی آموزش و پرورش، نسل آینده و خانواده ها را نسبت به موضوع آب حساس کند.
در ابتدای جلسه اعضای حاضر نسبت به ارائه گزارشات و پیشنهادات خود مطالبی را عنوان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار