مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری:

طرح مکتب در مدارس ناحیه دو شهرری اجرا می شود

شهر ری (پانا)- طرح مکتب که مخفف کلمات مدیریت کلاس ، تاب آوری و بازی است با هدف پیشگیری از سوء مصف مواد مخدر در سنین بالاتر، بصورت آزمایشی درمدارس ناحیه 2 شهر ری حال اجراست .

کد مطلب: ۸۶۸۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح مکتب در مدارس ناحیه دو شهرری اجرا می شود

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در جلسه ی هماهنگی طرح مکتب با اشاره به اینکه تکنولوژی های نوپدیدی مانند اینترنت و رسانه های مجازی زمان زیادی از نسل جدید را به خود اختصاص داده است گفت: در این دوره ما شرکای جدیدی در تربیت فرزندانمان پیدا کرده ایم که از بسیاری از جنبه ها در کنترل ما نیستند .

وی برخی از رفتارهای خشونت آمیز و تهاجمی، دوستان تخیلی، گوشه گیری، کم شدن ارتباطات واقعی و کاهش تاب آوری را به عنوان برخی از عوارض دنیای مجازی برشمرد و گفت دغدغه ی مکتب یک دغدغه ی بین المللی فرهنگی و انسانی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهر ری در ادامه گفت: طرح مکتب یکی از برنامه های اثربخش برای پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در سنین نوجوانی و جوانی است که در کشورهای مختلف با موفقیت اجرا شده است و اجرای این طرح برای گروه سنی ابتدایی و اوایل سن ورود به مدرسه با توسعه مهارت های جرات ورزی، مدیریت هیجانات و بازی های سازنده بر اساس آموزه و استانداردهای بین المللی به دانش آموزان ارائه می شود.

یزدان پناه گفت: بر اساس این طرح دانش آموزان در طول هفته و در هر سه زنگ کلاس هر بار به مدت 10 الی 20 دقیقه یک بازی قانونمند را تجربه می کنند و با کسب امتیاز و جایزه مهارت مربوط را فرا می گیرند، این طرح که در گستره ی کشوری برگزار خواهد شد بصورت مقدماتی و نمونه در 6 مدرسه در ناحیه ی 2 شهرری و یک مدرسه در مشهد برای سومین سال پیاپی اجرا می شود.

طرح مکتب در حال حاضر در 3 مدرسه گروه اصلی یاران مهدی، مهردانش، منتظر قائم و 3 مدرسه گروه شاهد پانزده خرداد، بنت الهدی صدر و شهدای جوانمرد در حال اجراست .

شایان ذکر است جلسه ی هماهنگی طرح مکتب در اتاق شورای آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری با حضور مدیرآموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ری ، معاون پرورشی و معاون آموزش ابتدایی، کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مدرس طرح، ناطرین طرح و مدیران و آموزگاران پایه ی اول و دوم مدارس مجری برگزار شد.

/خبرنگار:جوادتلطفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار