برگزاری مراسم سوگواری 28 صفر در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(س) و حرم امام (ره)

شهرری(پانا) - مراسم عزاداری و سوگواری رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) با حضور امت خداجو در حرم مطهرعبدالعظیم حسنی(س) و حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۶۸۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم سوگواری 28 صفر در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(س) و حرم امام (ره)

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام، این مراسم که از روز یکشنبه 13 آبان ماه آغاز و تا پنج شنبه 17 آبان ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری ادامه خواهد داشت با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین خوشی خوانساری و مرثیه سرائی حاج محمد رضا غلامرضازاده در شب اول و دوم و حاج سید محمد جوادی در شب سوم و حاج محسن عرب خالقی در شب چهارم و پنجم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، در روز شهادت حضرت رسول اکرم و امام حسن مجتبی علیهما السلام مصادف با چهارشنبه 16 آبان ماه به همین مناسبت از ساعت 11 صبح در مصلای بزرگ ری، حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی به ایراد سخنرانی و حاج مرتضی طاهری به قرائت زیارتنامه و حاج علی مهدوی نژاد به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

همچنین 17 آبان ماه در روز شهادت امام رضا(ع) نیز ویژه برنامه شهادت امام رضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین عظیمی و قرائت زیارتنامه توسط حاج احمد زین العابدین فرد و مرثیه سرایی با نوای حاج حمید رمضانپور از ساعت 11 صبح در مصلای بزرگ آستان مقدس برگزار خواهد شد.

روابط عمومی آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم(ع) ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت رسول اکرم، امام حسن مجتبی و امام رضا علیهم السلام مقدم کلیه عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت را گرامی میدارد.

گفتنی است آستان مقدس امام خمینی(ره) نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: مراسم عزاداری 28 صفر با حضور عزاداران، هیأت های مذهبی، دستجات سینه زن و زنجیر زن برگزار می شود.
در این اطلاعیه آمده است: مراسم سوگواری 28 و 29 صفر در روزهای چهارشنبه 16 و پنجشنبه 17 آبان - شهادت امام رضا (ع) - با حضور اقشار مختلف مردم در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار می شود.
این اطلاعیه افزوده است: به مناسبت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص)، شهادت سبط اکبر رسول الله و شهادت هشتمین اختر آسمان امامت، مراسم عزاداری در حرم مطهر امام خمینی(س) از ساعت 10 صبح با مداحی مداحان اهل بیت(ع) و سخنرانی روحانیون و حضور مردم شهید پرور آغاز خواهد شد.
آستان امام خمینی(ره) ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این مراسم اعلام کرد: شرکت مترو جهت تسهیل در ایاب و ذهاب زائران و عزاداران گرامی آماده خدمت رسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار