عضو کمیسیون بهداشت مجلس: آسیب بازار اقتصادی مافیای کنکور بیشتر از نفع آن است

صداوسیما برای درآمد بیشتر مسائل آسیب‌رسان را تبلیغ نکند

تهران (پانا) - عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی کنکور را یک استرس بزرگ برای جامعه دانست و بر حل آن به روش معقول تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۸۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: آسیب بازار اقتصادی مافیای کنکور بیشتر از نفع آن است

منوچهر جمالی سوسفی در گفت‌وگو با پانا گفت: «وزارت آموزش و پرورش یکی از بزرگترین وزارت‌خانه‌های کشور است و در حال پرورش آینده‌سازان این مرز و بوم است. طبیعی است که این وزارت‌خانه به اندازه بزرگی خود مشکلاتی هم داشته باشد.»

نماینده رودبار ادامه داد: «من از وزارت آموزش و پرورش برای رسیدگی در حد توان به حوزه انتخابی اینجانب تشکر می‌کنم، رسیدگی نسبتا خوبی بوده است. این وزارت‌خانه با سختی‌ها و اعتبارات کم و مشکلاتی که دارد تلاش می‌کند به وضعیت همه شهرها رسیدگی کند و این ارزنده و شایسته تقدیر است.»

عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: «نیاز است که ما مجلس به ویژه در فصل بودجه به وزارت آموزش و پرورش کمک کنیم تا آن هم برای کمک به زیرمجموعه‌های خود دستش باز باشد. این حمایت و کمک به یک شخص نیست کمک به مملکت و یک وزارت‌خانه، معلمان، دانش‌آموزان، خانواده‌ها و بازنشستگان است.»

او به برگزاری کنکور و آزمون‌های زائد در مدارس هم اشاره کرد و گفت: «کنکور یک استرس بزرگ برای جامعه ما بوده و هست اما باید به روش معقول حل شود. این استرس از اوایل دبستان و چه بسا بیشتر برای خانواده و دانش‌آموز هست که چکار کنیم و چه باید کرد تا فرزند ما رتبه خوبی در کنکور کسب کند. استرسی که مدام به آنها وارد می‌شود آسیب‌زا هم هست. گروه‌های زیادی از ابزارهای متنوعی استفاده می‌کنند تا فرزند مردم را بگیرند و می‌گویند ما با این مبلغ کاری می‌کنیم که بچه شما بهترین رشته و با بهترین رتبه قبول شود.»

جمالی ادامه داد: «انگیزه‌ای که این‌ها ایجاد می‌کنند یک بازار بزرگ اقتصادی را برای مافیای کنکور فراهم کرده است که آسیب این فضا کماکان بیشتر از نفع این گونه فعالیت‌ها برای جامعه است.»

نماینده رودبار گفت: «باید این فضا طوری مدیریت شود که همه دانش‌آموزان با طرز یکسانی سنجش شوند و این استرس برای آنها از بین برود.»

عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تبلیغات فراوان موسسات کنکوری در رسانه ملی هم اشاره کرد و افزود: «صداوسیما جنبه اقتصادی کار را در نظر گرفته است. با قانون و مقررات فعلی ما این تبلیغات در صداوسیما ممنوع نیست و باید قانون تصمیم بگیرد. بسیاری از تبلیغاتی که در حال حاضر در صداوسیما پخش می‌شود، نباشد بهتر است. صداوسیما باید تعادلی را در این زمینه برقرار کند و صرفا برای درآمد بیشتر مسائل آسیب‌رسان را تبلیغ نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار