علیرضا کاظمی خبرداد: نیاز آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و‌پرورشی وزیر آموزش و‌پرورش از نیاز وزارت آموزش و پرورش به 40 هزار مشاور برای اجرای طرح جامع مشاوره خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا کاظمی خبرداد: نیاز آموزش و پرورش به ۴۰ هزار نیروی متخصص مشاور

آئین رونمایی طرح توانمندسازی روانی اجتماعی دانش‌آموزان، والدین و کارکنان و نسخه ارتقا یافته سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) از بعدازظهر امروز در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این همایش وزیر آموزش و پرورش، شهیندخت مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی، مقیمی، استاندار تهران، معاون تربیت‌بدنی و سلامت، معاون پرورشی و فرهنگی، مدیرکل دفتر وزارتی، ‌مدیرکل امور زنان و خانواده و مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز، میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، نمکی، معاون اجتماعی سازمان برنامه و بودجه، زنگانه، معاون پیشگیری از جرم قوه قضاییه، سرهنگ سپهر، جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رستم‌وندی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی، جاویدنیا، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی و مدیران طرح نماد از سراسر کشور حضور داشتند.

علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و‌پرورشی وزیر آموزش و‌پرورش در این آئین گفت: امروز در واقع 4 طرح رونمایی می‌شود و ما دو انتظار داریم که هم به ابعاد کار و هم نیازهای آموزش و پرورش و اعتبارات آن توجه شود.

علیرضا کاظمی ادامه داد: ما پیش از این پرونده الکترونیکی دانش‌آموزی داشتیم که به این سامانه جدید نماد لینک شده است. نظام استعدادیابی و تمام آزمون‌های استاندارد استعدادیابی به این سامانه لینک شده است و هر چه از این سامانه در می‌آید در حقیقت نیمرخ روانی دانش‌آموزان است.

او از نیاز وزارت آموزش و پرورش به 40 هزار مشاور برای اجرای طرح جامع مشاوره خبر داد و گفت: مهمترین بخش طرح نماد طراحی اپلیکیشنی است که در اختیار مشاوران و والدین قرار می‌گیرد و شبانه‌روز می‌توان به اطلاعات دانش‌آموزان دسترسی داشت و به محض اینکه اتفاقی در ارتباط با دانش‌آموزی مشاهده شد در این اپلیکیشن اورژانسی ثبت شود.

کاظمی درباره طرح دومی که امروز رونمایی می شود هم گفت: یکی از سیاست‌های معاونت پرورشی توسعه فضیلت‌ها در دانش‌آموزان است و طرحی تدوین کرده‌ایم که بر اساس آزمون‌های روانی سامانه نماد این موارد توسعه داده می‌شود. در گام اول در 23 هزار آموزشگاه در متوسطه اول کارگاه برگزار می‌کنیم. 10 ساعت کارگاه توانمندسازی برگزار می‌شود. در گام دوم 6 فضیلت محوری را در قالب 24 مهارت و محتوا برای مشاوران تولید کرده‌ایم که امروز رونمایی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش ادامه داد: یک میلیون دانش آموز در این محدوده تحت پوشش هستند و 20 میلیارد تومان هزینه این فعالیت‌هاست. همچنین به صورت غیر حضوری برای 605 هزار معلم نیز آزمون‌هایی را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: کار دیگری که امروز رونمایی می‌شود طرح مهارت خوب زیستن در زندگی مشترک است و برای دانش‌آموزان پایه 11 و برای 430 هزار دانش‌آموز دختر این طرح اجرا می‌شود که شامل16 ساعت آموزش مهارت خوب زیستن در زندگی مشترک است با سرفصل‌های مشخص که بیش از 6 میلیارد هزینه دارد.

کاظمی درباره طرح آخر هم افزود: طرح بعدی طرح همیار مشاور است که یکی از بهترین اقدامات در حوزه مراقبت‌ها خواهد بود که در متوسطه اول اجرا می‌شود.در این طرح هر کلاس یک مشاور دانش‌آموز دارد و پیش‌بینی ما در گام اول 100 هزار همیار مشاوره است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: مطمانا بدون نیروی انسانی متخصص اتفاقی نمی‌افتد. ما 40 هزار مشاور نیاز داریم تا طرح جامع مشاور را اجرا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار