مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم عنوان کرد

30 میلیارد تومان هزینه در زمینه افزایش زیر ساخت های فرهنگی استان قم

قم (پانا)- با تفاهم صورت گرفته بین استانداری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 30 میلیارد تومان برای افزایش زیر ساخت های فرهنگ قم هزینه خواهد شد.

کد مطلب: ۸۶۸۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
30 میلیارد تومان هزینه در زمینه افزایش زیر ساخت های فرهنگی استان قم

سید موسوی حسینی کاشانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در نشست خبری که به مناسبت چهاردهم آبانماه سالروز فرهنگ عمومی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به ارتقاء شاخص های عملکردی در خصوص فرهنگ عمومی استان و کسب نمره کامل از استانداری اظهار کرد: توانسته ایم شاخص های نرم و سخت افزاری را رشد و توسعه بدهیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: تفاهم نامه ای که اخیراً بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری قم بسته شده دارای بندهای متعددی است که در مجموع به رشد شاخص فرهنگ عمومی قم و تقویت زیرساخت های آن منجر خواهد شد.

وی موضوع این تفاهم نامه را در چهار محور اصلی که از جمله آنها توسعه فعالیت های فرهنگی هنریی و توجه به فرهنگ و هنر استان است خواند و از اختصاص بیش از 3.3 میلیارد ریال برای حمایت از هنرهای نمایش و مد لباس، 12 میلیارد در خصوص اهداء کتاب و معاونت فرهنگی، و اختصاص بیش از 3 و نیم میلیارد ریال جهت حمایت از مطبوعات عنوان کرد.

حسینی کاشانی با اشاره به ایجاد چهار مجتمع فرهنگی در راستای این تفاهم خاطر نشان کرد: مدت زمان این تفاهم از اول مهر 97 تا پایان اسفند 1400 و به مدت 3 سال خوئاهد بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص هزینه کرد بودجه ای این اداره کل به خبرنگاران گفت: در مجموع بیش از 34.7 در قسمت فرهنگی، 4.7 در زمینه مطبوعات، 17/7 در زمینه هنری و 7.5 سینمایی و 15.8 در زمینه قرآن و عترت هزینه شده است که تمامی این فعالیت ها منجر به ارتقاء رتبه این اداره کل از سوم به دوم شده است.

وی تعداد نشریات مکتوب و برخط را 272 نشریه در سطح استان قم خواند و از افزایش صدور مجوز نمایندگی در استان خبر داد.

حسینی کاشانی با اشاره به صدور 47 وام تسهیلات مشاغل خانگی فرهنگی از نقش آن جهت رفع مشکل بیکاری سخن گفت و بیان کرد: بیش از 470 میلیون تومان وام در این خصوص به واجدین شرایط با کارمزد 4 درصد پرداخت شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به جایگاه دومی نشر کتاب استان قم بعد از تهران اضافه کرد: در زمینه صدور مجوز چاپ کتاب در سال جاری نیز افزایش چشمگیری داشته ایم.

خاطر نشان می شود در انتهای این نشست خبری از پوستر برگزاری جشنواره شعر آیینی در استان قم با حضور استاد مجاهدی پرده برداری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار