به همت حوزه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش بویراحمد:

یادواره 123 شهید دانش آموز شهرستان بویراحمد برگزار شد

یاسوج(پانا) ـ به همت حوزه مشارکت های مردمی آموزش و پرورش بویراحمد، یادواره 123شهید دانش آموز این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
یادواره 123 شهید دانش آموز شهرستان بویراحمد برگزار شد

این یادواره با حضور فرماندار،مدیر آموزش و پرورش و فرمانده ناحیه سپاه بویراحمد، مدیر سازمان دانش آموزی استان، شهردار یاسوج، فرهنگیان، دانش آموزان و خانواده های معظم شهدا در سالن سینمای انقلاب شهر یاسوج برگزار شد.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این آیین با تاکید بر ضرورت برگزاری یادمان شهدا گفت:شهدای دانش آموز در دوران دفاع مقدس در تمامی عرصه ها برای تمامی اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان الگو هستند.

علی حسن زاده هدف از برگزاری این یادمان را آشنایی دانش آموزان با سیره و زندگی شهدا عنوان کرد و بیان داشت: شهیدان سند واقعی ایثار و فداکاری ملت هستند و به برکت خون شهداست که ایران اسلامی یک کشور قدرتمند در جهان است.

حسن زاده با بیان اینکه 46 در صد شهدای دانش آموز استان در شهرستان بویراحمد هستند افزود: تکریم خانواده های شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این یادواره از تعداد 50 خانواده شهید دانش آموز شهرستان بویراحمد تجلیل می شود.

در ادامه متن پیام وزیر آموزش و پرورش به یادواره توسط سعید مقدس مسؤل اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش بویراحمد قرائت شد.

فرماندار بویراحمد: دانش آموزان می توانند در عرصه علم، استکبار را به زانو در بیاورند

پس از قرائت متن پیام وزیر، فرماندار بویراحمد با قدردانی از برگزار کننده های یادواره شهدای دانش آموز(آموزش و پرورش، بنیاد شهید، سپاه پاسداران) اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد هزار880 شهید دارد و تنها استانی است که همه شهدای آن در خط مقدم به شهادت رسیدند.

شاهرخ کناری با اشاره به 123 شهید دانش آموز شهرستان بویراحمد گفت: اگر دانش آموز دیروز در خط مقدم حماسه آفرید، اگر دانش آموز دیروز در سنگر جهبه و جنگ جلوی توپ و تانک و مسلسل با دست خالی ایستاد، دانش آموز امروز سنگرش مدرسه است، سنگرش تحصیل علم و دانش است.

رییس شورای آموزش و پرورش بویراحمد خطاب به دانش آموزان افزود: امروز شما در جنگ فرهنگی هستید و می توانید در عرصه علم استکبار را به زانو دربیاورید، باید بپذیرید از مدرسه به عنوان سنگر استفاده کنید، باید فرهنگ شهادت و ایثار به شما منتقل شود، باید شما وارثان و طلایه داران خون شهدای باشید که پشت همین میز و نیمکت ها نشستند.

کناری تصریح کرد: امروز کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است، عبور از این مرحله برای کشور بزرگی مثل ایران سخت نیست باید با کمک هم و اتحاد از این پیچ تاریخی و گردنه سخت عبور کنیم.

انسجام بین سپاه و آموزش و پرورش در برنامه های فرهنگی

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بویراحمد نیز با اشاره به فرهنگ شهید و شهادت گفت: شهدا کسانی بودند که از خاک به افلاک رسیدند، شهدا با خدای سبحان معامله کردند تا به چنین درجه ای رسیدند.

وی افزود: در جنگ دیروز که جنگ سخت بود دانش آموزان ما از بهترین سرمایه وجودی خودشان گذشتند و درخت اسلام را آبیاری کردند و امروز نیاز است که دانش آموزان در سنگر علم و دانش به مقابله با دشمن بپردازند.

سرهنگ روح الله شاهینی، تعاملی که بین دستگاهای فرهنگی شهرستان بویراحمد است را رضایت بخش خواند و گفت: بین اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و سپاه انسجام بسیار خوبی در برنامه های فرهنگی وجود دارد.

گفتنی است:اجرای مراسم استقبال توسط گروه پیشتازان مدرسه پویا، اجرای سرود توسط دانش آموزان، پخش نماهنگ هشت سال دفاع مقدس، مداحی و تجلیل از خانواده های شهدای دانش آموز از برنامه های این یادمان بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار