انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای یزد

یزد (پانا) - اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در خصوص اجرای طرح دانش آموزی نجات آب (داناب) تفاهم نامه همکاری با شرکت آب منطقه ای یزد امضاءکرد.

کد مطلب: ۸۶۸۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه ای یزد

مدیرکل آموزش و پرورش در این نشست اظهار داشت : هر ارزشی که بخواهد در جامعه نهادینه شود، نقطه آغازین آن از مدارس است به دلیل اینکه جمعیت دانش آموزان در استان رقم بالایی دارد و همچنین دانش آموزان در سنین یادگیری قرار دارند و از طریق دانش آموزان، آموزش و فرهنگسازی به خانواده ها هم انتقال پیدا می کند.

" عباسعلی دانافر" اضافه کرد: با توجه به جمعیت بالغ بر 251 هزار دانش آموز و 15 هزار و250 معلم در استان و انتقال طرح داناب توسط دانش آموزان به خانواده ها، پوشش 80 درصدی این طرح را در جامعه هدف خواهیم داشت.

وی با تاکید بر نقش موثر مدیران مدارس در اجرای طرح داناب تصریح کرد: برگزاری جلسات مداوم با مدیران مدرسه و تشریح اهمیت اجرای طرح در مدارس می تواند به تسریع انجام اقدامات ترویجی منجر شود.

دانافر به استفاده از آموزش های غیرمستقیم و خلاقانه در خصوص مدیریت مصرف آب اشاره کرد و افزود: استفاده از هنر و ادبیات و روشهای خلاقانه قصه گویی و شعر با این موضوع در درونی کردن ارزش ها برای دانش آموزان موثر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان یزد نیز ضمن قدردانی از همکاری اداره کل آموزش و پرورش در اجرای طرح داناب در استان اظهار داشت: با توجه به بحران آب و ضرورت فرهنگسازی در این زمینه، اجرای طرح ملی داناب در دستورکار شرکت آب منطقه ای یزد قرار گرفت و اداره کل آموزش و پرورش به دلیل اینکه متولی جامعه هدف این طرح، یعنی دانش آموزان است، همکاری تنگاتنگی با این مجموعه داشته است.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: در سال جاری در نظر داریم تغییرات و اصلاحاتی را به منظور تکامل طرح داناب در مدارس انجام دهیم که نیاز به مشارکت بیش از پیش اداره آموزش و پرورش در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان سخنان خود، خواستار همکاری کارشناسان آموزش و پرورش یزد در تولید محتوا، تشریح ضرورت موضوع آب برای مدیران و معلمان مدارس و همراهی مدارس در توسعه برنامه های ترویجی این طرح شد.

گفتنی است تشکیل کارگروه تخصصی در زمینه تولید محتوا با حضور کارشناسان دو مجموعه و جلسات نشست با مدیران مدارس جهت تبیین اهمیت موضوع آب، از مصوبات این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار