وزیر اقتصاد:‌ ابزارهای کافی برای عبور از وضع فعلی را در اختیار داریم

تهران (پانا) - وزیر اقتصاد با اشاره به وضع حساس کشور در مقطع کنونی می‌گوید ایران بزارهای کافی برای عبور از این وضع  را در اختیار دارد.

کد مطلب: ۸۶۸۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر اقتصاد:‌ ابزارهای کافی برای عبور از وضع فعلی را در اختیار داریم

به گزارش صدا و سیما، فرهاد دژپسند امروز در نشست معاونین وزارت اقتصاد با رئیس جمهور با بیان اینکه ابزارهای کافی را برای عبور از وضع فعلی داریم، گفت: وضع کشور بسیار حساس است.

دژپسند افزود: در دوران پس از انقلاب، ‌کمتر دوره‌ای از­ نظر حساسیت مشابه این دوره بوده است. وی ­با تاکید بر اینکه با یک برنامه منسجم می‌توان از این وضع ویژه عبور کرد اضافه کرد: در کشور ابزار، موقعیت و امکانات عالی داریم که با استفاده از این ابزارها می‌توان از این وضع عبور کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت امور اقتصادی و دارایی به معنای واقعی کلمه، یک ابر وزارتخانه است گفت: دامنه فعالیت‌های این وزارتخانه به گونه‌ای است که می‌توان در حوزه‌های مختلف حضور یابد و وضع را برای عبور از این دوران فراهم کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در وضع فعلی دشمن در صدد ناامید کردن و انقطاع مردم از حکومت است افزود: در مقابل، ما هم برنامه‌های اجرایی مشخصی داریم و هم عزم آهنین.

وی اراده، همدلی، همکاری، تعاون و پشتکار را لازمه مقابله با برنامه‌های سخت دشمن و خنثی کردن این فشارها دانست و­ ادامه داد: در وزارت امور اقتصادی و دارایی برنامه‌های مشخصی تدوین شده است تا در زمینه اداره بهتر دولت، بهبود فضای کسب و کار، سرعت‌بخشی به سرمایه‌گذاری و در نهایت رشد و حل معضل بیکاری و همچنین در زمینه کنترل و مدیریت تورم عملکرد بهتری داشته باشیم.

دژپسند­ گفت: این برنامه‌ریزی‌ها در قالب امور گمرک، کارآمدسازی امور مالیاتی کشور، اصلاح نظام بانکی، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی، مناطق آزاد و همچنین امور بیمه‌ها قابل تحقق خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی­ بازار سرمایه را یکی از ابزارهای مهم برای عبور از این وضع عنوان کرد و افزود: دولت سرمایه‌های گرانقدر و انباشته‌شده‌ای در اختیار دارد که می‌توان با خصوصی‌سازی، ­ این دارایی‌ها را در اختیار مردم قرار داد تا از آن استفاده بهتری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار