اجرای طرح «قاضی در مدرسه »در مدارس شیراز کلید خورد

شیراز (پانا) - رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز، استفاده از ماهواره را در بین خانواده های ایرانی دارای اثرات مخرب دانست و افزود: ماهواره موجب ترویج خشونت، بلوغ زودرس در نوجوانان، ایجاد اختلاف بین خانواده و بی اهمیت شدن زن و خانواده است.

کد مطلب: ۸۶۸۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح «قاضی در مدرسه »در مدارس شیراز کلید خورد

سید محمود ساداتی در مراسم اجرایی طرح قاضی در مدرسه در جمع دانش آموزان مدرسه شهیدان پژمان شیراز، گفت : شبکه های ماهواره ای را بوجود آوردند تا ما در فضایی برویم که تمام مدت به فکر هوس های دنیایی باشیم و از تفکر به دنیای آخرت باز بمانیم.

وی ادامه داد: ماهواره با خوب جلوه دادن مسائل بد و ایجاد غرور کاذب باعث شده نوجوانان به حرف خانواده ها گوش ندهد و بگویند شما از نسل گذشته هستید و تفکرات شما قدیمی است و این اختلافات باعث میشود خانواده ها فرزندان خود را به حال خود گذاشته و از این کارزار عقب بکشند که متاسفانه باعث بی بند و باری و بی هویتی در بین نوجوانان شده است.

ساداتی اعلام کرد : نوجوانی که ماهواره نگاه می کند زمینه های ایجاد خشونت را در ذهن خود دارد و با کوچک ترین جرقه ای میتواند خشونت خود را بیرون بریزد و همین بدترین نوع تاثیری گذاری است و متاسفانه گروهی از نوجوانان که مرتکب خشونت شده اند و توسط قانون مورد بازخواست واقع شده اند علت رفتار خود را برگرفته از ماهواره و فیلم هایی که دیده اند اعلام کرده اند و می گویند.

وی ادامه داد: خانواده کوچک ترین و مهم ترین بخش جامعه است که زن ها و مادران پایه و اساس خانواده هستند ماهواره سعی میکند با بی ارزش کردن زن و نشان دادن زن به شکل کالای مصرفی پایه خانواده ها را هدف بگیرد .

رییس دادگاه انقلاب اسلامی شیراز در پایان از دانش آموزان خواست تا برای موفق شدن در زندگی متدین ، قانون مدار و مردم دار باشند و افزود: آزادی و استقلال همیشه در حریم قانون است و اگر میخواهید جلو میز قاضی نیاید باید قانون مدار باشید .

طرح قاضی در مدرسه به منظور آگاه سازی های حقوقی برای نوجوانان شاغل به تحصیل در مدارس راهنمایی و دبیرستان و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی دانش آموزان تحصیلی راهنمایی و دبیرستان؛ آگاه سازی آنان نسبت به جرایم و رفتارهای مجرمانه؛ خطرات بزه دیدگی و مسئولیت پذیری آنان در مواجه با اعمال و رفتارهای مجرمانه؛آگاه سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازاتها؛آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان در جهت صدور آرای متناسب؛ایجاد اعتماد و ارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضایی؛ترویج فرهنگ قانون مداری در جامعه در مدارس اجرا می شود.

خبر نگار :کیمیا موحد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار