بازارچه های محلی صنایع بومی کرج راه اندازی می شود

پانا ( البرز) - بخشدار مرکزی کرج از جلسه هماهنگی برگزاری بازارچه‌های محلی بانوان روستایی کرج و تلاش برای ثبت روستای گلستانک کرج بعنوان روستای ملی سفال در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بازارچه های محلی صنایع بومی کرج راه اندازی می شود

علیرضامسچیان در جلسه هماهنگی برگزاری بازارچه های محلی بانوان روستایی کرج گفت:هدف برگزاری از بازارچه های محلی استفاده از توانمندی های محلی و بومی منطقه بخصوص بانوان روستایی است.
بخشدار مرکزی کرج افزود:با توجه به وجود هنرمندان صنایع دستی برجسته در روستای گلستانک به دنبال ثبت روستای گلستانک به عنوان روستای سفال هستیم.
امینی معاون میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز با استقبال از پیشنهاد بخشدار مرکزی کرج مبنی بر آغاز همکاری های مشترک گفت: با توجه به امکانات و اعتبارات فراهم شده در زمینه صنایع دستی استان،آمادگی آموزش به بانوان محلی در رشته های صنایع دستی برای بهره مندی از تسهیلات اشتغال روستایی وجود دارد.
وی همچنین برآورد دقیق از وضعیت روستاها و شناسایی استعداد هر روستا، نوع صنایع دستی و نیاز به آموزش را حائز اهمیت دانست.
انتخاب یکی از روستاهای بخش مرکزی کرج به عنوان پایلوت آموزش،تولید و فروش یکی از رشته های صنایع دستی از تصمیمات این نشست بشمار می رفت.
همچنین مقرر شد تا بمنظور احیاء غذاهای بومی و محلی، یکی از روستاهای بخش به عنوان پایلوت برای برگزاری جشنواره سفره ایرانی در نظر گرفته شود.
ایجاد بازارچه محصولات غذایی خانگی و محلی برای ارائه و فروش نیز ازدیگر تصمیمات این نشست بشمار می رفت.
برپایی بازارچه های محلی در روستاهای کرج، توسط بخشداری مرکزی کرج با همکاری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان البرزراه اندازی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار