رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان : هزار و759 دانش آموز دیر آموز پایه اول ابتدایی در مدارس عادی استان تحصیل می کنند

سنندج(پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل یک هزار و759 دانش آموز دیرآموز در پایه اول دوره ابتدایی مدارس عادی استان در سال تحصیلی 98-97 خبرداد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان : هزار و759 دانش آموز دیر آموز پایه اول ابتدایی در مدارس عادی استان تحصیل می کنند

خلیل رنجبر رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اعلام این خبر گفت: در طول سال تحصیلی گذشته آموزش و پرورش استثنایی استان به 6 هزار و 700 نفراز دانش آموزان دیر آموز پایه های اول تا ششم ابتدایی در مدارس عادی در سطح استان خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ارائه داده است.

رنجبر با بیان اینکه در طی سال تحصیلی جاری براساس سیاست های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور خدمات به دانش آموزان دیرآموز پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی ارائه می شود؛ تصریح کرد: نزدیک به 4 هزار دانش آموز دیرآموز در پایه های اول تا سوم ابتدایی در مدارس عادی دوره ابتدایی استان به تحصیل می پردازند.

وی خاطر نشان کرد :دانش آموزان دیر آموز که جمعیت 10 تا 14 درصدی از جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص داده اند در مقایسه با کودکان عادی دارای رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری هستند، آنان در حل مسایل در سطح افراد عادی و همسن و سالان خود نبوده و در میان گروه های دانش آموزی که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند با دارا بودن بهره هوشی حدود 80 تا 90 نیاز به دریافت خدمات ویژه دارند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: در راستای تحقق یکپارچه سازی و همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی در کنار همسالان خود براین باوریم که با حمایت از روش یکپارچه سازی، افرادی که معلولیت یا هر گونه مشکل یادگیری دارند می توانند همانند افراد عادی با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت های و امکانات برابر برای خود شکوفایی بهره مند شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال تحصیلی 97-96 با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی در سطح استان به بیش از 3 هزار و300 نفر از معلمان و اولیاء دانش آموزان دیر آموز که در فرآیند آموزش این گروه از دانش آموزان به عنوان عوامل مهم مورد توجه می باشند آموزش های لازم ارائه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار