مدیر آموزش و پرورش مراغه: آشنایی با اشعار آئینی به شناخت اندیشه های امامان کمک می کند

مراغه (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه از معرفی نفرات برتر نخستین همایش سوگواری نظم و نثر محرم خبر داد .

کد مطلب: ۸۶۸۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش مراغه:  آشنایی با اشعار آئینی  به  شناخت  اندیشه های امامان کمک می کند

جلیل اسلامی در مراسم اختتامیه این سوگواره که به همت انجمن ادبی کانون فرهنگی تربیتی شهید متذکر آموزش و پرورش مراغه برگزار شد، گفت: 220 اثر در بخش های نثر ،شعر ،داستان و متن ادبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از بین آنها 14 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و معرفی شد.

وی افزود: در مجموع 150 اثر مرتبط با موضوع همایش شامل 48 شعر ،92 متن ادبی و داستان و 10 مقاله به دو زبان ترکی و فارسی از سوی داوران همایش بررسی و نفرات برتر هر بخش مشخص شدند.

وی افزود : شاعران و نویسندگان با قلمشان ،زیبایی هایی از تاریخ کربلا و واقعه عاشورا به تصویر می کشند که قابل تامل و اندیشیدن است.

وی وظیفه اهل قلم را مهم دانست و گفت: اهل قلم و هنر با بیان زیبایی های ناب و خالص الهی در تمامی دوران و طول تاریخ، فرصت نزدیکی به کمال حقیقی را برای همگان امکان پذیر کرده اند.

اسلامی ادامه داد: نمونه آن ها را می توان در اشعار ترکی و فارسی که درباره امام حسین (ع) و دیگر امامان در طول تاریخ به زیبایی سروده شده دید و درک کرد.

وی اضافه کرد: به طور کلی آشنایی با اشعار آئینی، ما را در شناخت بیشتر اهداف و اندیشه های امامان معصوم و به خصوص امام حسین (ع) یاری و کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه محرم و عاشورا اوج بندگی و عشق است، افزود : امام حسین (ع) و اصحاب وی با تمام عشق، آگاهی و خردورزی خالصانه در مقابل ظلم ایستادگی کردند.

وی اظافه کرد: ماه محرم فرصت مغتنمی برای تقویت بنیان های تقوا در انسان هاست و مردم ایران باید از عاشورا و محرم درس مبارزه همیشگی با استکبار جهانی را بیاموزند.

در این همایش در بخش شعر از مهدی ولی (مراغه ) به عنوان نفر اول ،فرزانه نادمی (زنجان ) به عنوان نفر دوم ،خلیل آذری و حسین فرهادی به عنوان نفرات سوم و شهرام اورنگ به عنوان شاعر قابل تقدیر در این بخش تجلیل شد.

همچنین در بخش نثر و داستان از مهسا مشهدی فام ،هادی صادق و مرتضی اصل شادی به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم و هادی رضایی عنوان فرد قابل تقدیر در این بخش تجلیل بعمل آمد.

در بخش دانش آموزی نیز صدرا قنبرنژاد ،علی عبدلی ،سعید پاک دین ،میر حسین موسوی ،اسما الطافی و مریم نجفی به ترتیب به عنوان نفرات برتر اول تا ششم این بخش و همچنین مقاله محمد مشتری به عنوان مقاله منتخب این همایش معرفی و تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار