در یادواره محمدحسین فهمیده و ۳۶هزار شهید دانش‌آموز:

وزیر آموزش‌وپرورش: در آرام‌ترین نقطه جهان زندگی می‌کنیم و آن را مدیون شهدا هستیم

یک چهارم شهدای دفاع مقدس مربوط به خانواده آموزش‌وپرورش است

تهران (پانا)‌- وزیر آموزش و پرورش بر اشاعه و ترویج فرهنگ شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و سیره زندگی آنها از سوی خانواده آموزش و پرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۷۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: در آرام‌ترین نقطه جهان زندگی می‌کنیم و آن را مدیون شهدا هستیم

سیدمحمد بطحایی در یادواره ۳۶هزار دانش‌آموز شهید و سالگرد شهادت محمدحسین فهمیده گفت: «برگزاری چنین برنامه‌هایی از یک جهت تکریم کسانی است که همه داشته‌های خود را مدیون آن‌ها هستیم. ما در منطقه و جهانی زندگی می‌کنیم که کوچکترین غفلت آرامش مردم را به هم می‌زند، در آرام‌ترین نقطه جهان در حال زندگی هستیم که همه این‌ها را مدیون شهدا هستیم. تکریم شهدا اولین وظیفه انسانی و اخلاقی همه انسان‌هاست.»

او ادامه داد: «نکته مهمی که ما آموزش‌و پرورشی‌ها باید بیشتر به آن توجه داشته باشیم، اشاعه و ترویج فرهنگ شهدا و سیره زندگی آن‌هاست که برای ما به ارمغان گذاشته‌اند.»

وزیر آموزش و پرورش بر ترویج فرهنگ شهدا تاکید کرد و گفت: «اشاعه و ترویج فرهنگ شهدا اهمیتی به مراتب بیشتر از سایر بخش‌ها و شئونات دارد و توجه و مرور رفتار شهدا و ایثار و شهادت ضرورت دارد.»

بطحایی ایثار و شهادت را دو فرهنگی دانست که باید در کنار همدیگر تبیین شود. او افزود: «در کتاب‌های درسی تا حدودی فرهنگ ایثار و شهادت را جای داده‌ایم اما اینها بسیار کم است، چرا که از حدود ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس، قریب به یک چهارم آنها مربوط به خانواده آموزش و پرورش است.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «این نهایت خسران است که ترویج فرهنگ ایثار و شهدا صرفا در یک روز از سال باشد، این سرمایه‌ بزرگی است که ما در کنارمان داریم و باید آن را برای عاقبت به خیری در این دنیا و آخرت تداوم بخشیم.»

او بر برگزاری بزرگداشت شهید فهمیده در همه استان‌های کشور تاکید کرد و گفت: «پیشنهاد می‌کنم برنامه نمادین برای بزرگداشت شهدای دانش‌آموز همچنان پرفروغ و با قدرت تداوم داشته باشد تا در سال‌های آتی این مراسم کوچک‌تر و کمرنگ‌تر نشود.»

مدیر کل امور شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش در ادامه این مراسم گفت: «شهدای دانش‌آموز از معلمان‌شان پیشی گرفتند، شهید فهمیده، بهنام محمدی و ... شهدایی هستند که بر تارک انقلاب ما می‌درخشند.»

محمدرضا رزاقی ادامه داد: «بنا داریم خواندن و مطالعه سیرخ تک به تک این شهدا را در طول سال تحصیلی انجام دهیم و این مراسم در سال‌های آتی با محتوای غنی‌تری پیش رود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار