اجرای طرح فوریتی برای ارتقاء کیفیت خدمات به آسیب‌دیدگان حوادث

تهران (پانا) - دبیرکل جمعیت هلال احمر از ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات به منظور پاسخگویی بهینه به حوادث و سوانح خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح فوریتی برای ارتقاء کیفیت خدمات به آسیب‌دیدگان حوادث

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، محمود محمدی‌نسب با اشاره به نقش حاکمیتی دولت در پاسخگویی به سوانح و حوادث گفت: اکنون در پاسخگویی به برخی حوادث متولی خاص وجود ندارد و بار آن بر دوش جمعیت هلال احمر و امدادگران و نجاتگران آن است.

وی افزود: پیش‌نویس طرحی را به منظور تقویت و ساماندهی پایگاه‌های امداد و نجات کشور جهت تصویب در شورای عالی و سپس ارائه به هیات دولت و مجلس آماده کرده‌ایم که در این طرح تقویت ساختاری پایگاه‌های امداد و نجات در قالب مزایایی ویژه جهت نیروهای عملیاتی و استفاده از توان امدادگران و نجاتگران با سابقه و دوره دیده در قالب قرارداد پیش‌بینی شده است و تا ماه آینده طرحی مستدل برای بهینه نمودن شرایط امدادگران تقدیم شورای عالی خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که جست‌و‌جو و نجات و امداد در حوادث با توجه به فراوانی بالای آن در کشور موضوعی وظیفه است، افزود: باید به صورت تخصصی در این امر ورود کرد و فعالیت داوطلبانه جمعیت اگرچه در پاسخگویی به سوانحی مانند زلزله و سیل با روند کنونی امکان پذیر هست ولی در بخش حوادث باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: به منظور پاسخگویی مناسب و بهینه در این‌باره نیازمند تعامل با مجلس و همکاری دولت هستیم که در طرح مذکور این موارد پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار