صادرات محصولات پارک علم و فناوری یزد به ۲۹ هزار دلار رسید

یزد (پانا) - رئیس پارک علم و فناوری استان یزد نخبه پروری را یکی از وظایف پارک خواند و از رسیدن صادرات محصولات شرکت‌های مستقر در این پارک به ۲۹ هزار دلار خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
صادرات محصولات پارک علم و فناوری یزد به ۲۹ هزار دلار رسید

داریوش پورسراجیان بعد‌از ظهر دیروز در جمع اصحاب رسانه یزد که به همراه بازدید از امکانات و بخش‌های پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره دانش‌های داخلی افزود: مقام ساختن کشور با وجود تکیه بر دانش و فعالیت‌های داخلی محقق می‌شود که خوشبختانه با اشاره مقام معظم رهبری به این موضوع و قرار گرفتن در دستور کار دولت در حال تحقق است.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد تحریم‌ها را بی فایده خواند و گفت: تجربه نشان داده است که اگر در کشور بنا به اقتصاد و دانش و فناوری داخلی باشد ضربه‌هایی که قرار است از ناحیه تحریم‌ها وارد شود تا حد بسیاری کاهش می یابد که امروزه شاهد آن هستیم و کشور توانسته وسایل مورد نیاز خود را تامین کرده و تحریم‌ها را دور بزند.

وی افزود: در حال حاضر 260 مجموعه در پارک علم و فناوری مستقر و درحال فعالیت هستند و بیش از 700 موسسه مورد حمایت پارک قرار دارند و صادرات این پارک در سال گذشته بیش از 29 هزار دلار بوده است.

پورسراجیان پارک علم و فناوری استان یزد را جزو سه استان برتر کشور دانست و عنوان کرد: از طریق کانال‌‌‌های موجود دفاتر فناوری در کشور های عمان و گرجستان ایجاد شده است که این دفاتر در حال افزایش هستند و قصد داریم در آمریکای شمالی، اروپا و آسیای جنوب شرقی با هدف تبادل دانش و فناوری ایجاد کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری یزد تصریح کرد: در استان یزد باید زمینه نخبه پروری را ایجاد کنیم تا بستری برای فعالیت بخش‌های خصوصی ایجاد شود و اگر این چالش حل شود زمینه‌ساز اشتغال برای بسیاری از نخبه‌های استان یزد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار