کاظمی: برای مصون نگه داشتن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی آنان را با کتاب پیوند دهیم

تهران (پانا) - معاون پرورشی‌و‌فرهنگی وزارت آموزش‌و‌پرورش پیوند دانش‌آموزان با کتاب را یکی از بهترین راهکارها برای دور نگه‌داشتن دانش‌آموزان از آسیب‌ها در فضای مجازی دانست.

کد مطلب: ۸۶۸۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: برای مصون نگه داشتن دانش‌آموزان از آسیب‌های اجتماعی آنان را با کتاب پیوند دهیم

علیرضا کاظمی دربازدید از طرح ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه سراسر کشور گفت: امروز حوزه کتاب و کتابخوانی مظلوم‌ترین بخش جامعه، کشور و خانواده است و هر قدم در این حوزه بزرگ‌ترین قدم در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

او ادامه داد: یکی از بهترین راهکارها که دانش‌آموزان را در فضای مجازی از آسیب‌ها به دور نگه می‌دارد پیوند آنان با کتاب است به همین دلیل امروز به شدت نیازمند توجه به این حوزه هستیم.

کاظمی افزود: بر خود واجب می‌دانیم این تلاش مقدس و جهادی دوستان را ارج بنهیم و سهم کوچکی در تشویق و ترغیب دوستان در این کار جهادی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: اصل این کار فواید متفاوتی دارد که یکی از مهم‌ترین اقدامات، حمایت از حوزه فرهنگ کتاب و پشتیبانی از ناشران است‌. بزرگ‌ترین کار ما حمایت از ناشران و مولفان کتاب است.

او گفت: ما تمام توان خود را در مجموعه ناشران و مولفان کتاب قرار می‌دهیم تا تولیداتشان را در معرض دید جامعه به نمایش بگذارند.

کاظمی ادامه داد: آموزش و پرورش به این کار افتخار می‌کند و خوشحالیم آغاز عملیات اجرایی این طرح در رامسر از سه ماه پیشکلید خورد و امروز ثمره تلاش دوستان به بار نشسته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: با استان‌هایی که در اجرای این طرح کم‌کاری کردند شدیدا برخورد می‌کنیم و حتما در توزیع اعتبار بابت فعالیت‌های پرورشی به منطقه ۱۹ تهران تلاش خواهیم کرد تا در عمل قدرادن زحمات این دوستان باشیم.

او در پایان گفت: تلاش می‌کنیم هر مدرسه یک نمایشگاه کتاب در مدرسه و هر مدرسه یک کتابخانه داشته باشد.

بیست و یکمین دوره طرح ملی نمایشگاه‌های کتاب دانش‌آموزان در مدارس سراسر کشور در قالب طرح ۵۰ هزار نمایشگاه ۵۰ هزار مدرسه همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب با مشارکت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار