رئیس اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

چرا جذب دانشجویان در موسسات غیرانتفاعی کاهش یافته است

تهران (پانا) - رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت در وضع فعلی اقتصاد با افزایش قیمت‌ها، توان بسیاری از خانواده‌ها برای پرداخت شهریه‌های دانشجویی کاهش یافته است.

کد مطلب: ۸۶۸۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
چرا جذب دانشجویان در موسسات غیرانتفاعی کاهش یافته است

علی آهون‌منش در گفت‌وگو با پانا درباره مشکلات دانشگاه‌های غیرانتفاعی در وضع فعلی اظهار کرد: اعتبارات دانشگاهی کاهش یافته است و اگر به این موضوع توجهی نشود، موسسات دانشگاهی غیرانتفاعی نمی‌توانند ادامه دهند.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی ادامه داد: در وضع فعلی اقتصاد با افزایش قیمت‌ها، توان بسیاری از خانواده‌ها برای پرداخت شهریه‌های دانشجویی کاهش یافته است و بسیاری از خانواده‌ها توان پرداخت شهریه دانشجویان خود را ندارند که این موضوع در ادامه فعالیت موسسات آموزش عالی تأثیرگذار است. ناتوانی در پرداخت شهریه باعث می‌شود که جذب دانشجویان به دانشگاه‌های شهریه‌پرداز با مشکل مواجه شود.

وی افزود: همچنین اگر اعتبارات لازم برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و یا انجام تحقیقات در دانشگاه‌ها وجود نداشته باشد، کیفیت در آموزش عالی کاهش می‌یابد و این موضوع به ضرر آموزش عالی است.

رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی کشور با بیان اینکه اکنون 350 واحد دانشگاهی غیرانتفاعی در کشور فعال است، درباره اصلاح اساسنامه تاسیس موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی نیز گفت: دو بند از اساسنامه این موسسات از سوی وزارت علوم اصلاح شده است. یک بند اساسنامه که مدت‌ها دنبال اصلاح آن بودیم به فوت موسس و واگذاری اموال او پس از مرگ به وزارت علوم اشاره داشت که این مورد اصلاح شده است و اموال سرمایه‌گذار بعد از فوت به وزارت علوم نمی‌رسد. این موضوع باعث شده بود که افراد برای سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌های غیرانتفاعی تمایلی نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار