پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به یادواره شهیدفهمیده و 36هزار شهید دانش‌آموز

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به پاس برگزاری یادواره شهیدفهمیده و 36هزار شهید دانش‌آموز پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
پیام وزیر آموزش‌و‌پرورش به یادواره شهیدفهمیده و 36هزار شهید دانش‌آموز

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سید‌محمد بطحایی به شرح زیر است:

«باسمه تعالی

سلام و صلوات خدا و رسول او بر ارواح طیبه شهیدان والا مقام به ویژه دانش‌آموزان شهید؛ نونهالان و نوجوانانی که پایه‌های عزت و افتخار انقلاب اسلامی را متعهدانه بر شانه‌های علم و عمل خویش استوار ساختند.

درود بر ظفر آفرینان همیشه جاوید دانش‌آموز که در میان خیل عظیم شهیدان، به قلم سرخ شهادت و شهامت، بالاترین معدل خلوص را در کارنامه درخشان مدرسه عالم آفرینش به نام مبارک خویش رقم زدند.

شاگردان مکتب روح‌الله که در مدرسه شهادت، جانانه مشق عشق نمودند و مسیر ملک و ملکوت را یک باره در نوردیدند. فهمیده مسلکانی که خدا باورانه پرچم اعتلای ایران اسلامی را در سپیده سحری جاودانه بر بلندای ابدیت به اهتزاز در آوردند.

بدون شک ۳۶ هزار لاله به خون خفته دانش‌آموز، عظیم‌ترین پشتوانه توسعه معرفتی و معنوی جامعه و الگوهایی بی‌مانند برای دانش‌آموزان امروز و آینده این سرزمین‌اند.

امروز نیز باید با الهام از حضور تحول‌آفرین دانش‌آموزان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی در دفاع مقدس، زمینه‌های بروز و ظهور توانمندی این سرمایه‌های بی‌بدیل در عرصه‌های علمی، آموزشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و فناورانه فراهم شود زیرا تعالی و پیشرفت همه جانبه کشور مرهون حضور آگاهانه و پرنشاط دانش‌آموزان، این همیاران همیشه در صحنه و همراهان بیدار و سرزنده دولت و ملت بوده است.

برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز می‌تواند نقشی اثر‌گذار در انتقال و تبیین اندیشه‌های علمی و عملی دانش‌آموزان شهید به دانش‌آموزان امروز و آینده داشته باشد و این امر مبارک مقوم فرهنگ مقاومت و ایثار در سایه‌سار معرفت‌آموزی و نویدبخش آینده‌ای روشن و روشنگر برای تعالی این سرزمین است.

چشم امید من به دستان کوچک، اندیشه‌های سترگ و دل‌های حماسه آفرین شماست. با توکل به ذات اقدس الهی و استمداد از ارواح مقدس شهدای دانش‌آموز؛ مدبرانه و امیدوارانه برای عزت، پیشرفت، امنیت، سربلندی و سرفرازی میهن عزیزمان بکوشید.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار