سیاست آموزش و پرورش فارس نسبت به مدارس غیر دولتی، حمایت گرایانه است

شیراز (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش فارس در نشست مشترک با اعضای شورای هماهنگی مدارس غیر دولتی استان فارس و نواحی چهارگانه شیراز، گفت: گزینش نیروی انسانی خط قرمز ما در آموزش و پرورش است بنابراین باید در گزینش ها حساس باشیم و نیروهایی را بکار گیریم که از صلاحیت های لازم اخلاقی و تخصصی برخوردار باشند.

کد مطلب: ۸۶۸۱۱۵
لینک کوتاه کپی شد
سیاست آموزش و پرورش فارس نسبت به مدارس غیر دولتی، حمایت گرایانه است

علی عسکر نجفی با تاکید بر لزوم ایجاد عدالت آموزشی در جامعه گفت: در گذشته طرح هایی مثل طرح رافع زمینه ایجاد عدالت آموزشی را در جامعه فراهم می نمودند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس با تاکید بر لزوم پی گیری اینگونه طرح ها ، گفت: از این طریق شرایطی فراهم می شود تا دانش آموزان مستعدی که توانایی مالی ندارند بتوانند امکان ادامه تحصیل در مدارس غیر دولتی را داشته باشند.

وی با تاکید بر نقش بازرسی و نظارت در سالم سازی و استاندارد سازی فعالیتهای مدارس غیر دولتی گفت: لازم است به گونه ای برنامه ریزی شود که نظارت و بازرسی به دقت انجام پذیرد و بازرسانی که بر اینگونه مدارس نظارت دارند ، شاخص های مد نظر را بدانند و به صورت علمی بر کار مدارس نظارت نمایند.

نجفی افزود: باید این مدارس به گونه ای فعالیت نمایند که در عین توجه به ارتقاء علمی دانش آموزان زمینه پویایی ، شادابی و شور و نشاط در دانش آموزان را فراهم نمایند به گونه ای که این عزیزان در تمامی ساحت های مورد نظر سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت کشور توانمند شده و مهارتهای مورد نیازشان را به خوبی فرا گیرند و به انسانهای کامل و مفیدی برای جامعه تبدیل گردند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس اظهار داشت: سیاست ما در راستای اسناد بالادستی و سیاستهای کلان وزارت آموزش و پرورش نسبت به مدارس غیر دولتی، سیاستی حمایت گرایانه و نگاهی مثبت برای تقویت کمی و کیفی اینگونه مدارس است و اعتقاد داریم اگر بخواهیم آموزش و پرورش توسعه یابد، باید به این مدارس بها داده و راه مشارکت و فعالیت بخش خصوصی را باز کنیم .

نجفی با بیان اینکه" قصد واقعی آموزش و پرورش حمایت و کمک به مدارس غیردولتی است " گفت: توجه به کفیت بخشی و ارتقاء فعالیتهای اینگونه مدارس چه در بحث آموزشی و پرورشی و چه در بحث استاندارد سازی و کیفیت بخشی به فضا ها و امکانات و تجهیزات در دستور کارمان می باشد .

رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش فارس گفت: مشارکت معنای واقعی خودش را در قالب فعالیت مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی بروز داده است به نحوی که این مدارس توانسته اند بخش زیادی از بار آموزش و پرورش را بردوش کشیده و یاریگر دولت باشند .

رسول قانونی گفت: اگر نظام تعلیم و تربیت را بخواهیم مورد واکاوی قرار دهیم خواهیم دید که از قریب به 30 سال پیش که اینگونه مدارس در کشور بنیان نهاده شدند دست آوردهای بسیاری برای نظام آموزشی و پرورشی کشور داشته اند و روز به روز بر این دست آوردها افزوده شده است و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش را از طریق جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی حل کرده است.

وی افزود: این مدارس سعی نموده اند تا با بکارگیری شیوه های مناسب آموزشی و پرورشی، دانش آموزانی مفید ، توانمند و انسان محور به جامعه تحویل دهند، البته در این راه نیز با چالشهای بسیاری مواجه بوده و هستند که در صورت عدم حمایت و توجه مسئولین دچار مشکلات جدی خواهند شد .

رئیس اداره مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش فارس بر لزوم تعامل با سایر دستگاهها و نهادها برای رفع مسائل و مشکلات این مدارس تاکید نمود و گفت: باید نگاهمان افق نجات بخشی باشد برای آینده تعلیم و تربیت کشور؛ و برای اجرایی کردن بندهای قانونی بتوانیم با نهادها و اداراتی همچون شهرداری ها و شوراهای شهر تعامل برقرار کنیم.

وی هدف مؤسسان مدارس غیر دولتی را کار فرهنگی و ارزشی عنوان کرد و گفت: بدون تردید مشارکتهای مردمی که بهترین تجلی آن را در تاسیس مدارس غیر دولتی نظاره گر هستیم ،راه نجات بخشی است برای توسعه آموزش و پرورش و ایجاد عدالت آموزشی در جامعه و کمک به آموزش و پرورش کشور.

قانونی افزود در سال 92 شاهد بودیم که تنها 8 درصد از دانش آموزان استان در این مدارس مشغول به تحصیل بودند اما امروز شاهد آنیم که با تلاش و کمک مؤسسین این مراکز و مدارس این رقم به 15 درصد رسیده و دانش آموزان بیشتری در این مدارس مشغول تحصیل شده اند که خود کمک شایانی به آموزش و پرورش بوده و موجب افزایش فضاهای آموزشی و پرورشی بیشتری شده است.

وی تاکید کرد: کیفیت بخشی یکی از اصول مهم این اداره است لذا سعی نموده ایم تا در همین راستا نسبت به ارائه آموزشهای تخصصی لازم به کارکنان این بخش و توانمند سازی معلمان در کنار کیفیت بخشی به فضا های آموزشی و پرورشی بر اساس اسناد بالا دستی و سیاستهای وزارت آموزش و پرورش اقدام نماییم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار