کنفرانس بین المللی گل محمدی در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر برگزار شد

اصفهان (پانا) - نخستین کنفرانس بین المللی گل محمدی با حضور اندیشمندان و محققان و صنعتگران اسانس و گل محمدی در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه کاشان در قمصر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۰۹
لینک کوتاه کپی شد
کنفرانس بین المللی گل محمدی در پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر برگزار شد

رییس دانشگاه کاشان هدف از برگزاری این کنفرانس را توسعه فراورده های گل محمدی با روش علمی بیان کرد و گفت: در این کنفرانس محققان ، تولید کنندگان و صنعتگران گل از اقصی نقاط ایران دعوت شده اند تا بتوان گامی موثر برای ارتقای این محصول برداشت.

دکتر عباس زراعت اقتصاد دانش بنیان را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با کمک محققان و استادان و ارایه راهکارهای علمی بتوان فراورده های گل را با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی عرضه کرد.

وی با تبیین رسالت اصلی دانشگاههای نسل چهارم ( دانشگاههای کار آفرین ) ، اظهار داشت:آموزش و پژوهش باید همراه با فناوری و در راستای خدمت به جامعه باشد.

وی اظهار داشت یکی از رسالت های اصلی دانشگاه کاشان تبدیل نمودن منطقه کاشان به یک منطقه علمی دانش بیان است زیرا استعداد این موضوع را دارد و تاکنون اقدامات فراوانی برای تحقق این موضوع مهم صورت گرفته است.

دکتر زراعت به کسب افتخارات دانشگاه کاشان در نظام های بین المللی آی اس سی ، یونی رنکینگ، یو اس نیوز، شانگهای، لایدن، گرین متریک و .. اشاره کرد و افزود: دانشگاه کاشان در این چند ساله در نظام رتبه بندی مختلف همواره در بین 10 دانشگاه برتر کشور قرارداشته است و خوشبختانه این دانشگاه در نظام رتبه بندی بین المللی تایمزکه معتبرترین نظام بین المللی است رتبه اول را در میان دانشگاههای جامع کشوربه دست آورد و در جهان نیز در رده 500 تا 600 قرار گرفت و این نشان می دهد که دانشگاه کاشان پتانسیل تحقق این وعده ها را دارد.

وی اقتصاد دانش بنیان و فناوری را موتور محرکه توسعه کشور عنوان کرد و گفت:هیچ کشوری نتوانسته بدون اتکاء بر آموزش عالی توسعه پایدار داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه دانشگاهی موفق است که بتواند درد جامعه را مداوا کند خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس خدمت به صنعت اسانس و استفاده از آخرین تکنولوژی های مربوطه برای رونق هر چه بیشتر این محصول است.

رییس دانشگاه کاشان با اشاره به ایجاد پارک علم و فناوری در دانشگاه کاشان گفت : از آنجا که 20تا40درصد رشد اقتصادی کشورها متکی به اقتصاد دانش بنیان است، از صنعتگران دعوت می شود تا در این پارک حضور پیدا کنند تا بتوانند محصولات خود را دانش بنیان کنند.

وی به مزیت ها و پتانسیل های بسیار عظیم منطقه کاشان اشاره کرد و گفت: انرژی خورشیدی، دریاچه نمک، اسانس، آب و هوای پاک از جمله پتانسیل های این منطقه است که می توان با روش های علمی ، اقتصاد رو به رشد این منطقه را شاهد بود..

وی به تاسیس رصدخانه بین المللی کامو و راه اندازی شعبه آی سی تی پی ایتالیا در کاشان اشاره کرد و افزود: این اقدامات تاثیر شگرفی در بین المللی شدن و توسعه منطقه خواهد گذاشت.تحقق این دو موضوع مهم که باعث بین المللی شدن کاشان می شود نیاز به کمک مردم وارباب صنعت دارد و ما به مردم قول می دهیم اگر فرزندان خود در دانشگاه کاشان را یاری دهند در آینده نزدیک اثر آن را در سفره های خود ببینند.

دکتر زراعت حمایت بیشتر خیرین از پژوهش و فعالیت های علمی را خواستار شد و اظهار امیدواری کرد: تا با کمک و پشتیبانی خیرین بتوان خدمات بیشتری را به مردم ارائه داد.

دبیر علمی کنفرانس بین المللی گل محمدی نیز به ارائه 52 عنوان مقاله و طرح پژوهشی در این کنفرانس اشاره کرد و افزود: در این کنفرانس سه روزه 13 مقاله به صورت سخنرانی ارائه می شود و بقیه به صورت پوستر و کارگاه ارائه خواهد شد.

دکتر سعید معصوم با بیان اینکه محورهای کنفرانس شامل کلیه حوزه های علمی و فنی مرتبط با گل محمدی، شامل کشت، صنعت، فن آوری و انواع محصولات آن می باشد، افزود: این رویداد می تواند نقطه عطفی در ارتقای جایگاه گل محمدی ایران به عنوان یک سرمایه ملی و بومی، در کشور و دنیا باشد.

شهردار قمصر هم در این نشست برگزاری این کنفرانس در شهر قمصر خاستگاه گل محمدی را به فال نیک گرفت و گفت: برگزاری این کنفرانس بین المللی می تواند زمینه اقتصاد جهانی این محصول را فراهم سازد.

مهندس نقدی جلوگیری از خام فروشی، فرآوری، صادرات، استاندارد سازی جهانی وبازرگانی و اقتصاد این محصول را ضروری دانست و اظهار امیدواری کردتا با تکمیل حلقه صنعت،پژوهش و دانشگاه بتوان زمینه تحقق این اهداف را تحقق بخشید و اشتغال پایداری در این محصول ایجاد شودو رونق در کشت و کار این محصول فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار