معاون ساماندهی امور جوانان در گفت‌وگو با پانا خبرداد

کاهش 25 درصدی طلاق در 4 استان کشور

تهران (پانا) - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از کاهش 25 درصدی طلاق در استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، همدان و قزوین خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۸۱۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 25 درصدی طلاق در 4 استان کشور

محمدمهدی تندگویان درباره دستاوردهای برگزاری کارگاه‌های کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان‌های پرطلاق کشور به پانا گفت: یکی از کارگاه‌هایی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق برگزار می‌شود، کارگاه‌های مشاوره قبل از ازدواج است که اکنون این کارگاه‌ها انتخابی است و اگر کسی به ما مراجعه کند از این دوره‌ها بهره‌مند می‌شود که از مجلس موضوع اجباری شدن این دوره‌ها را درخواست کرده‌ایم.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: در استان‌هایی که برگزاری این کارگاه‌ها طبق توافقی که بین وزارت ورزش و جوانان و برخی ادارات از جمله ثبت احوال، قوه قضاییه یا بانک‌های عامل ازدواج صورت گرفته است، زوجین حتما باید قبل از اینکه ازدواجشان ثبت شود، این دوره‌ها را بگذرانند.

وی افزود: گزارش‌های ما نشان می‌دهد که در استان‌هایی که کارگاه‌های ازدواج برگزار می‌شود و مشاوره‌های پیش از ازدواج اجباری است، طلاق 25 درصد کاهش یافته است که می‌توان به استان‌های قم، چهارمحال و بختیاری، همدان و قزوین اشاره کرد. بنابراین اگر در کل کشور دوره‌های مشاوره ازدواج اجباری شود، قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

تندگویان تصریح کرد: با اجباری شدن دوره‌های مشاوره ازدواج، مهارت‌های زندگی نیز به زوجین جوان آموزش داده می‌شود و این آمادگی در دفاتر ما وجود دارد که برای دوره‌های کوتاه مدت این آموزش‌ها رایگان ارائه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار