یادداشت/ ابوالفضل بمانی

13 آبان؛ تکرار حماسه ای ماندگار در طلیعه چهلمین سالگرد انقلاب

قم(پانا)- 13 آبان مهبط و بستر سه رویداد بزرگ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان معترض به رژیم طاغوت در دانشگاه تهران در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 است.

کد مطلب: ۸۶۸۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

یوم الله 13 آبان مصداق متقن انزجار از خوی ددمنشانه استکبار جهانی و ضرورت ایستادگی در برابر هجمه های پیدا و پنهان آن و تقویت روزافزون روحیه ضداستکباری و نهادینه شدن این فرهنگ در آحاد جامعه است، فرهنگی که محور آن در کلام گهربار امامین انقلاب بر پایه های الهی بودن، دائمی بودن، سازش‌ناپذیری، تهاجمی بودن، تکلیف گرایی و شکست‌ناپذیری، مبارزه با تمام قوا و مبارزه تا نابودی کامل استکبار استوار است.

13 آبان مهبط و بستر سه رویداد بزرگ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش آموزان معترض به رژیم طاغوت در دانشگاه تهران در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358 می باشد، سه رویداد بزرگ با هدف مشترک مبارزه با استکبار که هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می شود.

امام راحل عظیم الشان تصرف لانه جاسوسی توسط دانشجویان را «انقلاب دوم» لقب دادند و در سخنانی، از این اقدام حمایت کردند: «شما می‌بینید که الان مرکز فساد ‌امریکا را جوانها رفته‌اند گرفته‌اند و امریکائی ها را هم که در آنجا بودند، گرفتند و آن لانه فساد را بدست آوردند و امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و جوانها مطمئن باشند که امریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»

اسناد بدست آمده از لانه جاسوسی، تیزبینی، هوشیاری و دشمن شناسی دقیق حضرت امام خمینی (ره) را به جهانیان نشان داد، امام بزرگواری که توانست خط و راه صحیح حرکت انقلابی تا استقرار نظام اسلامی را به ملت انقلابی نشان دهد و با زمینه سازی برای وقوع انقلاب دوم، استمرار و پویایی انقلاب بزرگ اسلامی را هموار و تضمین کند و امروز می بینیم که پژواک طنین انقلاب و بیداری مستضعفان و مظلومان با رهبری مدبرانه امام خامنه ای(مدظله العالی) در جبهه مقاومت و فراسوی مرزها بخصوص در یمن، عراق، سوریه و ... گسترانیده شده است.

13 آبان یادآور جنایت های آمریکای جهانخوار در حق ملت بزرگ ایران و ملت های جهان است، هر جا جنگ و خونریزی و تجاوز و چپاول دیده می شود، در ورای آن دخالت مستقیم و غیر مستقیم آمریکا و رژیم صهیونیستی و اذناب آنها مشهود است، کما اینکه امروز آمریکا حمایت از جنایات عربستان در منطقه را آشکارا اعتراف می کند، جنایاتی که جهانیان و ملت قهرمان ایران نظایر آن را در حمله به هواپیمای مسافربری، حمله نظامی به طبس، حمایت از منافقین، حمایت از رژیم بعثی صدام در جنگ تحمیلی و امروز، جنگ اقتصادی و تشدید و تجدید تحریم ها بوضوح دیده و همچنان می بینند.

اوضاع منطقه و جهان اما به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امسال شکوه و جلوه دیگری بخشید، از سویی حماسه حضور میلیونی مردم در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی(ع) در کشور عراق که سال ها طعم ناامنی را چشید و به برکت استقامت مردم و خون پاک شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، امروز بستر امنی برای حضور ده ها میلیونی مسلمانانی از کشورهای مختلف جهان شده است، بازتاب این سخن امام بزرگوار است که «خون سیدالشهدا(ع) خون ملت های اسلامی را به جوش می آورد» و نیز مصداق این حدیث که «در شهادت امام حسین(ع) حرارتی در قلوب مومنین ایجاد می شود که هرگز سرد نخواهد شد». این حرکت بزرگ، همگرایی عظیمی را در مبارزه با جلوه های پلیدی و ظلم و بدعهدی یزیدیان زمان پدید می آورد و نشان می دهد که مردم انقلابی ایران اسلامی پای آرمان هایشان ایستاده اند و تا همیشه با نظام سلطه مقابله می کنند.

مبارزه با جلوه های پلیدی و ظلم ریشه در فرهنگ مقاومت دارد و بویژه بزرگان دین و مراجع عظیم الشان در طول تاریخ با مشی و سیره قرآنی، ولایی و ضداستکباری خود و اعلام بهنگام مواضع انقلابی و انزجار از عوامل دست نشانده نفاق و استکبار، به حرکت جامعه در مسیر ریشه کن کردن دسیسه های دشمنان اسلام، سرعت بخشیده و بعضا با خون سرخ خویش، همچون الگویی در این مسیر درخشیده اند و بخصوص امام عزیز، با تحمل سال ها تبعید، سرچشمه فروزانی برای حرکت های انقلابی جوانان پرشور و نشاط در کشور شد.

انقلاب اسلامی دارای حیاتی طیبه است و اکنون در آستانه چهلمین سالگرد و بلوغ دوم خود قرار گرفته، کما اینکه بعثت و انقلاب پیامبر عظیم الشان اسلام نیز پس از عبور از چهل سالگی بوده است. انقلاب با زعامت ولی فقیه، حضور مردم و جانفشانی سرمایه های گرانقدر نظام، از گردنه های صعب العبور و آزمون های سخت با سرافرازی عبور کرد و خشم دشمنان را از این شجره طیبه دوچندان نمود و بالطبع آنان را در استفاده از انواع ابزارهای سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، عملیات روانی و .. علیه نظام اسلامی، گستاخ تر و جری تر کرد، فلذا بالندگی انقلاب و تحقق مبانی نظری و عملی آن، حضور و هوشیاری بیش از پبش مردم و مسئولان در مواجهه با لبخندها و دسیسه های رنگارنگ دشمنان و ادرس های غلط و گمراه کننده آنان را در انحراف و کمرنگ کردن دستاوردهای انقلاب می طلبد.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار