نوبخت: منابع مالی کشور در هفت ماه 20 درصد رشد کرد

تهران (پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در هفت ماهه امسال با وجود تحریم‌ها منابع بیش از 20 درصد افزایش پیدا کرد. مصارف جاری نیز رشد داشت اما عمده افزایش در اعتبارات عمرانی بود.

کد مطلب: ۸۶۸۰۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: منابع مالی کشور در هفت ماه 20 درصد رشد کرد

به نوشته تارنمای خانه ملت، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه) جلسه داشت و میزبان رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بود تا از منابع و مصارف عمومی بودجه در هفت ماهه امسال گزارشی ارایه کند.

«محمدباقر نوبخت» اعلام کرد: براساس گزارش خزانه درباره تخصیص بودجه 97، اگرچه منابع و مصارفی که در بودجه پیش بینی شده بود تا امروز تحقق پیدا نکرده است اما همه این موارد نسبت به 7 ماهه نخست پارسال رشد قابل توجهی داشت.

نوبخت گفت: تا ابتدای آبان ماه 30 هزار میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی پرداخت شد؛ در حالی که در هفت ماه نخست پارسال پرداخت‌ها در این بخش حدود 13 هزار میلیارد تومان بود یعنی اعتبارات موردنیاز طرح‌های عمرانی در سال 97 بیش از 2 برابر شد که اثت آن در رشد اقتصادی مشخص می شود.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار و 600 میلیارد تومان پاداش بازنشستگی فرهنگیان در نیمه نخست سال پرداخت شد.

این مسوول اضافه کرد: تا امروز 12 هزار و 600 میلیارد تومان خرید تضمینی گندم انجام شده است.

وی یادآوری کرد: در سال‌های گذشته نمی‌توانستیم پول گندمکاران را تا هشتمین ماه سال تسویه کنیم اما امسال با وجود تحریم‌ها پیش از پایان مهرماه همه پول خرید تضمینی گندم را پرداختیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: تلاش ما این است که برای ماه‌های باقی مانده سال دقت لازم درباره تحصیل منابع و تامین اعتبار مورد نیاز مصارف انجام شود؛ اگرچه با وجود نابسامانی بازار ارز تلاش زیادی است اما به دنبال آنیم که در بازار مالی بویژه در منابع و مصارف، بودجه، سیاست‌های مالی کنترل و ثبات اقتصادی لازم را به وجود آوریم و همه پرداخت‌ها از جمله حقوق کارکنان، یارانه و اعتبارات مورد نیاز طرح های عمرانی تامین شود.

وی ابراز امیدواری کرد «بخش دیگر اقتصاد که به موضوعات ارز و سیاست های پولی مربوط است به گونه ای تنظیم شود که ما بتوانیم با افتخار تا پایان سال اعلام کنیم با وجود تحریم‌ها ثبات اقتصادی حفظ شده است».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار