سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: موارد تنبیه‌بدنی در مدارس در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده و اندک است

موضوع تنبیه بدنی در مدارس به هیچ وجه حذف نمی شود

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه موارد تنبیه بدنی دانش آموزان اندک است، گفت: تنبیه بدنی معضلی تمام نشدنی است.

کد مطلب: ۸۶۸۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس: موارد تنبیه‌بدنی در مدارس در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده و اندک است

سید حمایت میرزاده در گفت‌وگو با خانه ملت در واکنش به تنبیه بدنی دانش آموز بوشهری، گفت: موارد تنبیه بدنی در مقایسه با گذشته کاهش پیدا کرده و اندک است البته اگر گزارشی به آموزش و پرورش ارائه شود با خاطیان برخورد می شود.

براساس دستورالعمل و ضوابط آموزش و پرورش تنبیه بدنی ممنوع بوده و انجام آن جرم محسوب می‌شود

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی موارد تنبیه بدنی بیشتر رسانه ای می شود، افزود: تنبیه بدنی در کشور افزایش نیافته بلکه نسبت به گذشته بیشتر رسانه ای می شود البته بر اساس دستورالعمل و ضوابط آموزش و پرورش تنبیه بدنی ممنوع بوده و انجام آن جرم محسوب می شود.

موضوع تنبیه بدنی در مدارس به هیچ وجه حذف نمی شود

وی با تاکید بر اینکه موضوع تنبیه بدنی در مدارس به هیچ وجه حذف نمی شود، تصریح کرد: آموزش و پرورش برای بررسی تنبیه بدنی دانش‌آموزان تشکیل جلسه داده، تذکر شفاهی و کتبی داده و در مواردی نسبت به جابجایی معلم یا تقلیل حقوق و حتی اخراج هم اقدام می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: معلمان با مشکلات معیشتی زیادی روبرو هستند و تلاش زیادی برای تربیت و تعلیم دانش آموزان می کنند اما در برخی موارد ممکن است مانند سایر انسان ها خطاهایی از آنان سربزند که حتی در این صورت نیز برخورد لازم صورت می گیرد.

خلاء قانونی در رابطه با تنبیه بدنی دانش آموزان وجود ندارد

میرزاده با تاکید بر اینکه خلاء قانونی در رابطه با تربیت بدنی دانش آموزان وجود ندارد، گفت: به اندازه کافی دستورالعمل و بخشنامه داریم، معلمان نیز آگاهی کامل را نسبت به این امر دارند و در صورت بروز خطایی از معلمان آموزش و پرورش نیز برخورد لازم را خواهد داشت بنابراین انتظار می رود رسانه ها در چنین مواردی آتش بیار معرکه نباشند و به چنین مسائلی دامن نزنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در واقع رسانه‌ای کردن موارد اندک تنبیهی در برخی موارد ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و در این رابطه بهتر است اندکی به مشکلات و فداکاری و تلاش های دلسوزانه معلمان هم بپردازیم./

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار