ستاد همکاری‌های ستاد امر به معروف و حوزه های علمیه با آموزش و پرورش دیواندره تشکیل جلسه داد

دیواندره(پانا) - با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیواندره و در راستای توسعه همکاریهای آموزش و پرورش با سایر نهادها، ستاد همکاریهای ستاد امر به معروف و حوزه های علمیه با آموزش و پرورش این شهرستان تشکیل جلسه داد.

کد مطلب: ۸۶۸۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ستاد همکاری‌های ستاد امر به معروف و حوزه های علمیه با آموزش و پرورش دیواندره تشکیل جلسه داد

با حضور امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان و در راستای توسعه همکاریهای آموزش و پرورش با سایر نهادها، ستاد همکاریهای ستاد امر به معروف و حوزه های علمیه با آموزش و پرورش دیواندره تشکیل جلسه داد.

ناصح عبدی مدیر آموزش و پرورش دیواندره ظهر امروز در نشست شهرستانی کمیته همکاری ها ضمن تقدیر و تشکر از همکاریهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مرکز بزرگ اسلامی و اداره تبلیغات اسلامی بر فعال سازی جلسات این ستاد و پیگیری برنامه های مشترک و اولویت دار تاکید کرد .

عبدی با اشاره به هدف این ستاد که ارتقاء اخلاق دینی دانش آموزان است؛ اظهار داشت: آنچه امروز بسیار مهم و اولویت دار است؛ همسو سازی فعالیت ها به جای موازی کاری است؛ چون در این صورت با متمرکز نمودن فعالیت ها در حوزه های مختلف همانند رشد اخلاق دینی، ارزش مداری، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر نتایج بهتری در جهت تحقق اهداف مورد نظر به دست خواهد آمد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک نهاد صرف اداری نیست، بلکه یک دستگاه اجتماعی است که با همه بخش های جامعه ارتباط دارد، تصریح کرد : همه می توانند به آموزش و پرورش کمک کنند .

مدیر آموزش و پرورش دیواندره با اشاره این مطلب که یکی از ظرفیت های موجود برای ارتقاء همکاریها بازدید دانش آموزان از حوزه های علمیه و مدارس علوم دینی و همچنین برگزاری کارگاههای آموزشی در این رابطه است؛ اظهار داشت: باید در راستای تربیت دینی دانش آموزان و نهادینه سازی تربیت دینی در مدارس از توانمندی روحانیون و ماموستایان آئینی استفاده لازم را برد .

عبدی همچنین در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت:امر به معروف و نهی از منکر یعنی حرکت در مسیر انبیا، لذا توجه به این ضرورت بسیار مهم اجتماعی سد محکمی در مقابل تمام آسیب های اجتماعی و تلاشی در جهت ایجاد مدینه فاضلهاست.


وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه کسی که به آمربه معروف و ناهی از منکر است خود باید الگوی عملی باشد گفت: برآیند این جلسات باید اقدامات عملی در حوزه فعالیت آموزش و پرورش باشد؛ لذا باید خروجی این جلسات زمینه ساز رشد معنوی در بین ارکان اصلی آموزش و پرورش باشد.

حاج ماموستا مرادی امام جمعه شهر دیواندره نیز در این جلسه ضمن تقدیر از حضور دشمن کن آحاد مردم در راهپیمایی یوم الله 13 آبان اظهار داشت: عصر امروز زمان مقابله کفر و ایمان و زمان جنگ فرهنگی و تمدن مادی و الهی است .

وی با تاکید بر اینکه دشمن امروز فرهنگ ما نشانه رفته است؛ گفت: دشمنان با این تهاجمات فرهنگی در صدد همراه کردن نسل جوان و فرزندان ما با برنامه های خودشان هستند؛ تا بتوانند از این طریق در اراده آنان خللی به وجود بیاورند.

حاج ماموستا مرادی همچنین گفت: تلاش دشمنان سرمایه گذاری در جنگ فرهنگی و در کنار آن جنگ اقتصادی و رسانه ای است و با جنبه های روانی این جنگ ها در نظر دارند به اهداف شوم خود دست یابند .

امام جمعه شهر دیواندره در پایان سخنانش با اشاره به ضرورت همکاری با دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد: در این شرایط وظیفه ما کمک به آموزش و پرورش به عنوان دستگاه مولد فرهنگ است، چون آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند با این هجمه ها مقابله کند .

گفتنی است در این نشست مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین رئیس اداره تبلیغات اسلامی هم گزارشی را از روند فعالیت های مشترک در کمیته های مختلف به استحضار اعضا رساندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار