اختصاص ۳۱ میلیارد تومان به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد

تهران (پانا) - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت امسال ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد اختصاص یافته است.

کد مطلب: ۸۶۷۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۳۱ میلیارد تومان به دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد، فاطمه رهبر با اعلام اینکه ۳۱۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: از این تعداد ۱۵۹ هزار نفر در مقطع ابتدایی و ۱۵۱ هزار نفر در مقطع متوسطه تحصیلی هستند.

رهبر با اشاره به اینکه اعتبار مصوب برای کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد در سال جاری حدود ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است، افزود: از ابتدای سال تا کنون ۲۵ میلیارد تومان (۷۸ درصد) از اعتبار تصویبی هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه امسال سرانه کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد در مناطق عادی ۱۲۰ هزار تومان است، گفت: سرانه تحصیلی دانش‌آموزان ساکن در مناطق محروم ۱۵۰ هزار تومان است.

وی درباره دیگر خدمات تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت این نهاد گفت: تمامی دانش‌آموزان تحت حمایت از کمک‌هزینه تأمین نوشت‌افزار، کتب درسی، پوشاک، کمک‌هزینه تقویت بنیه تحصیلی، کمک‌هزینه راه‌یابی به دانشگاه، مشاوره و هدایت تحصیلی برای ورود به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کمک‌هزینه معرفی به خوابگاه‌ها و هزینه رفت‌وآمد بهره‌مند هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اعلام کرد: قرار است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی و بستر بازگشت آن‌ها به محیط مدرسه ایجاد شود. همچنین کمیته امداد در طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان آسیب‌دیده اجتماعی (نماد) همچنین با وزارت آموزش و پروش همکاری می‌کند.

رهبر با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با یکی از موسسات آموزشی برای ارائه خدمات علمی و آموزشی به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دو استان سیستان و بلوچستان و گلستان گفت: برای بازگرداندن این دسته از دانش‌آموزان به محیط مدرسه خدمات تحصیلی و مشاوره‌ای و بسته‌های تشویقی داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار