رحیمی: دولت ایرادات شورای نگهبان به CFT را رفع ابهام کرده بود

تهران (پانا) - دبیر هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خبر از رفع ابهام ایرادات شورای نگهبان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در جلسات قبلی اعضای این شورا با مقامات ارشد دولت داد.

کد مطلب: ۸۶۷۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
رحیمی: دولت ایرادات شورای نگهبان به CFT را رفع ابهام کرده بود

علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم تصویب لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT، یادآور شد که اعضای ارشد دولت در جلساتی با اعضای شورای نگهبان اقدام به رفع ابهام از ایرادات فعلی این شورا کرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در همین زمینه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت:

«ایرادهای شورای نگهبان درجلسات مقامات ارشد دولت با آن شورا توضیح داده و رفع ابهام شده بود.

الحاق به کنوانسیون مقابله باتامین مالی تروریسم CFT را (با وجود شرایط ۷ گانه الحاقی مجلس) همچنان برای امنیت ملی ایران مفید می‌دانیم.

منافع ملی کشور با تعامل دستگاه‌ها بهتر محقق می‌شود.»

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان امروز (یکشنبه) از رد لایحه الحاق به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم به دلیل مغایرت با شرع و قانون اساسی در این شورا خبرداده بود.

بدین ترتیب ایرادات 20 گانه شورای نگهبان که بخشی از آن‌ها محتوای CFT را شامل می‌شود برای بررسی و اصلاح احتمالی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

در صورتی که نمایندگان مجلس (اعضا کمیسیون امنیت ملی) بر نظر خود اصرار کرده و ایرادات شورای نگهبان را وارد ندانند، CFT برای تصمیم‌گیری نهایی راهی مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد ولی اگر نمایندگان قصد برطرف‌سازی ایرادات شورای نگهبان را کنند، این لایحه بعد از تصویب در کمیسیون مذکور برای تصویب نهایی راهی صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار