محسن هاشمی: انتخاب ۵ کاندیدا باعث تضعیف رای به ماندگاری افشانی می‌شد

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به بررسی موضوع شهردار تهران در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون شوراهای مجلس گفت اگر ما برای شهرداری تهران ۵ کاندیدا انتخاب می‌کردیم این موضوع باعث تضعیف رای به ماندگاری افشانی می‌شد. به همین دلیل اعضا بر سر تاخیر در انتخاب کاندیداها اجماع کردند.

کد مطلب: ۸۶۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
محسن هاشمی: انتخاب ۵ کاندیدا باعث تضعیف رای به ماندگاری افشانی می‌شد

محسن هاشمی رفسنجانی در حاشیه نود و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر مبنای تعهدی که اعضای شورای شهر به شهرداری داده‌اند تلاش حداکثری این است که ایشان را در شهرداری تثبیت کنیم.

وی افزود: تعدادی از دستگاه‌های اجرایی توانسته‌اند مسائل‌شان را در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان به طرق مختلف حل کنند. در مجلس با درخواست شورای شهر و پیگیری نمایندگان تهران تلاش بر این است که مسئله تثبیت شهردار تهران و کلانشهرها حل شود. موضوع در کمیسیون اجتماعی و کمیسیون شوراهای مجلس مطرح است به همین دلیل اعضای شورای شهر ترجیح دادند فعلاً‌روند انتخاب کاندیداها را به تعویق اندازند؛ چرا که این کار می‌تواند باعث تضعیف رای نمایندگان مجلس به ماندگاری آقای افشانی شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون مجلس امروز در خصوص موضوع شهردار تهران جلسه‌ای برگزار خواهد کرد گفت: ما دیدیم یک یا دو روز تاخیر در روند انتخاب کاندیداهای شهرداری مشکلی ایجاد نمی‌کند به همین دلیل در جلسه هم‌اندیشی دیروز اعضا بر سر تاخیر در این روند به اجماع رسیده‌اند.

هاشمی افزود: قانون منع به کارگیری بازنشستگان ۲۴ شهریور تصویب شد و ۳۱ شهریور در روزنامه رسمی ثبت شد. بعضاً نظر حقوقدانان این است که ما دو ماه پس از ثبت در روزنامه رسمی وقت داریم قانون را اجرا کنیم اما برخی می‌گویند تا ۱۵ روز پس از ابلاغ نیز وقت داریم که در این صورت زمان ما تا ۱۵ آذر خواهد بود به هرحال حداقل تا اول آذرماه وقت داریم.

وی با بیان اینکه شورای شهر منتظر نظر کمیسیون مجلس خواهد بود اظهار داشت: اگر ماندگاری آقای افشانی در کمیسیون رای بیاورد ممکن است باز هم نسبت به انتخاب کاندیداها اقدام نکنیم تا موضوع در صحن مجلس مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاندیداهایی که برای شهرداری تهران انتخاب شده‌اند بیان کرد: ما استعلام کردیم و کسی در این میان نبود که کمتر از ۳ سال تا بازنشستگی وقت داشته باشد. خود من هم چهار سال وقت دارم البته بیشتر علاقه دارم در شورای شهر باقی بمانم.

هاشمی ادامه داد: انتخاب شهردار تهران حزبی و جناحی نیست و در جلسات شورا با طومانینه در این مورد بحث می‌شود. اعضای شورای شهر به راحتی می‌توانند به شهردار منتخب خود رای دهند چرا که رای‌ها مخفی است. اگر نظر کمیسیون مجلس در خصوص ماندگاری شهردار تهران منفی باشد به انتخاب کاندیداها ادامه می‌دهیم.

وی در خصوص میزان احتمال رای آوردن خود برای شهرداری تهران هم گفت: کسانی که به من علاقه ندارند دوست دارند من شهردار شوم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار