واکنش سینماگران به ماجرای «دلدادگان»: پانته‌آ بهرام تحسین شد، تلویزیون محکوم

تهران (پانا) - در پی حاشیه‌های پیش‌آمده برای سریال «دلدادگان» و انتقاد صدا و سیما از پانته‌آ بهرام، هنرمندان در حمایت از این بازیگر واکنش نشان دادند.

کد مطلب: ۸۶۷۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
واکنش سینماگران به ماجرای «دلدادگان»: پانته‌آ بهرام تحسین شد، تلویزیون محکوم

طی روزهای اخیر گفته شد فیلم‌نامه قسمت پایانی این سریال به دلیل حضور نیافتن «پانته‌آ بهرام» یکی از بازیگران نقش اصلی کار، تغییر کرده است. در پی این اتفاق پانته‌آ بهرام اعلام کرد که به دلیل پردراخت نشدن دستمزد، از حضور سر صحنه فیلمبرداری امتناع کرده است.

پس از این حواشی، صدا و سیما در اخبار ۲۰:۳۰ به این اقدام بهرام انتقاد کرد و بسیاری از هنرمندان نسبت به این موضع‌گیری و در حمایت از پانته‌آ بهرام واکنش‌هایی را در اینستاگرام خود داشتند که در این گزارش به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم.

باران کوثری در واکنش به انتقادات عوامل سریال و صدا و سیما به رفتار بهرام نوشت:

بامزه است. همین رسانه ملی که امروز پایان یک سریالش جنجال شده و پانته‌آ بهرام بزرگ را مقصر می‌خوانند که باید بدون دستمزدش می‌مانده و به احترام مردم کار می‌کرده، همان‌ جایی است که به احترام مردم، مهمان یکی از برنامه‌هایش با قصه‌های دروغین و جابه‌جا اشک مردم را درآورد و اعانه جمع کرد. همان جایی است که در حساس‌ترین شرایط سیاسی اجتماعی اخبار موضع‌دار و کذب نشان می‌داد. همان جایی که مردم را آنقدر ساده و بی‌ظرفیت می‌پندارد که از لوگو تا تصویر هرآنچه را می‌تواند به طرق مختلف سانسور می‌کند. حالا با پرچم احترام به مردم سعی دارند بدحسابی تلویزیون را به گردن اسطوره‌ای مثل پانته‌آ بهرام بیندازند. گرچه‌ شأن پانته‌آ اجل است از این بازی‌ها. این‌ها چه می‌دانند تئاتر چیست، بازیگری چیست، این همه سال در تئاتر و سینما و همان سریال‌های تلویزیونی‌شان درجه یک ماندن چیست؟ شما کجا و پانته‌آ کجا؟ کاش همین کار پانته‌آ شروعی باشد برای تلویزیون و تهیه‌کننده‌گانش تا بدانند در مقابل عوامل سریال‌ها (نه فقط بازیگرها) مسئولند و دلیلی ندارد همه ما‌ه‌ها دنبال حقشان بدوند. تلویزیون اگر به دنبال جذب مخاطب است، بهایش را عوامل و بازیگران نباید بپردازند...

گلاب آدینه، بازیگر سینما و تئاتر، در حمایت از پانته آ بهرام نوشت: همیشه شعبان یک بار هم رمضان. تا کی، تا کی عوامل سریال‌ها باید ماه‌ها و ماه‌ها و ماه‌ها دنبال گرفتن دستمزد خود باشند؟ نمی‌دونم دقیقا أصل ماجرا چیه؟ کی درست می‌گه کی غلط ولی به نظر من اگر پانته‌آ خانم به خاطر نگرفتن دستمزد به کار ادامه نداده‌اند کار خوبی کرده‌اند. بالاخره یک بار هم که شده یکی می‌باید این کار را می‌کرد.

گوهر خیراندیش هم با حمایت از پانته‌آ بهرام و گلاب آدینه اعلام کرد که هنوز دستمزد کامل سریال دیوار به دیوار 2 را که 11 ماه از پخش آن گذشته است، دریافت نکرده است.

رخشان بنی اعتماد هم نوشت: رفتار حرفه ای پانته آ بهرام بازیگر با اخلاق در طول سال های فعالیت‌اش بر کسی پوشیده نیست . این که در برابر رفتاری غیر حرفه‌ای واکنشی قاطع داشته باشد هم به آداب حرفه ای اش اشاره دارد و بس .

اتهام بی اعتنایی به مردم، ترفندی کلیشه‌ای و کهنه است که بر قامت بی ادعای بازیگری توانمند چون پانته آ بهرام نمی چسبد .

هوش یک ملت را در برابر بی‌اعتنایی‌های آشکار که بر آن ها روا می دارید، دست کم نگیرید.

سحر دولتشاهی، نوید محمدزاده، حبیب رضایی و امیر جعفری هم با انتشار مطالبی در اینستاگرامشان حمایت خود را از پانته‌آ بهرام اعلام کردند.

نوید محمدزاده نوشت: سلطان، تا باشه همه از تو یاد بگیرن حق گرفتنیست.

سحر دولتشاهی مطلب رخشان بنی اعتماد را دوباره بازنشر کرد و حبیب رضایی هم نوشت: ما بازیگران مولف کم داریم.

آنان که با خود، جهانی تازه می‌سازند و‌ مرزهای حسی و تاثیرگذاری را با هر تجربه جدید،جابجا می کنند. اینان، قدر دیده مخاطب هستند و خود،در هرقدم «احترام به مخاطب و مردم » را آموزش می دهند.

صاحبان صداهای بی ریشه،چه بخواهند چه نخواهند،عیار این تاجداران عرصه هنر،روز به روز افزون می‌شود و البته در چشم ودل مخاطب،عزیزتر و محترم تر .

تلاش مذبوحانه ای است،تسری دادن نقصهای ذاتی خود،به این هنرمندان.

خداوند حفظشان کند و،مدام،بر دستان حقدارشان،برکت برساند.

امیر جعفری حمایت خود را این گونه اعلام کرد: برای خاستگاه شریف هنرت که صحنه تئاتر است شأن هنرمندی اصیل تو جایگاهی دارد که ورای حرفهای پوچ و بی قدر باقیست...

تو به همه کارهایی که حضور داشتی اعتبار بخشیدی هیچ مغلطه ای نمیتواند هنر و بزرگواری تو را انکار کند ...

***

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار