دو پروژه آموزشی در شهرستان بناب کلنگ زنی شد

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی: ۴ مدرسه جدید در این شهرستان ساخته می شود

تبریز(پانا)- مدرسه 6 کلاسه عمار در روستای ینگی کند خوشه مهر و 12 کلاسه باقر صدر در محله آغداش بناب با حضور مسئولان شهرستان کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۸۶۷۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
دو پروژه آموزشی در شهرستان بناب کلنگ زنی شد

با حضور نماینده بناب، فرماندار، مدیر کل نوسازی توسعه مدارس استان و سایر مسئولان و مدیران شهرستان مراسم کلنگ زنی مدرسه ۶ کلاسه عمار و ۱۲ کلاسه باقر صدر در این شهرستان برگزار شد .

قرار است ساخت این مدرسه ۱۲ کلاسه از چند روز آینده با معرفی پیمانکار خود و از محل اعتبارات سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان بناب با اعتبار اولیه ۱۱ میلیارد ریال تا مرحله سفت کاری در محله آغداش بناب شروع شود .

نماینده بناب در حاشیه مراسم کلنگ زنی این مدرسه با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی در ساخت این مدرسه همکاری و مشارکت بسیار خوبی داشته است، اظهار داشت: مبلغ ۱۱ میلیارد ریال اعتبار اولیه تا پایان مرحله سفت کاری برای این پروژه از محل اعتبارات سکونتگاه های غیر رسمی بناب جذب شده است .

وی افزود: مرحله انتخاب پیمانکار این پروژه در چند روز آینده انجام خواهد شد و بعد از مرحله سفت کاری آن اعتبارات جدید جهت ساخت و سازی های بعدی جذب و تحویل پیمانکار داده خواهد شد .

اعزازی با تاکید براینکه تمامی مسئولان می بایست در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنند، اظهار داشت: هدف انقلاب و نظام از ابتدا حل مشکلات و گرفتاری های مردم بوده و خواهد بود بنابراین همه مدیران و مسئولان می بایست برای این هدف تلاش جهادی داشته باشند .

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه قول ساخت ۲ باب مدرسه از محل بنیاد برکت را برای این شهرستان گرفته ام، افزود: امیدواریم با همکاری مسئولان استان و بنیاد برکت مراسم کلنگ زنی این ۲ باب مدرسه هر چه زودتر برگزار شود .

در ادامه این مراسم فرماندار بناب از عزم جدی دولت برای اتمام پروژه های نیمه تمام در حوزه آموزش خبر داد و گفت: دولت تعهد ۵۰ درصدی درقبال پروژه های آموزشی را بر عهده گرفته است که امیدواریم با کمک مسئولان اعتبارات مربوطه جذب شوندتا هر چه زودتر پروژه های این شهرستان به بهره برداری برسند .

فرماندار بناب توجه ویژه به ساخت و سازهای اماکن عمومی را امری ضروری دانست و گفت: چرا عمر برخی مدارس مانند همین مدرسه باقر صدر بناب در طول کمتر از ۳۰ سال می بایست به پایان برسد و برای تخریب آن فکر کنیم .

افزود: در همین راستا می بایست پیمانکارانی که برای چنین پروژه هایی انتخاب می شوند تمام نکات ساخت ساختمان ایمن مانند مصالح با کیفیت را در نظر بگیرند تا علاوه بر بالا بردن عمر اماکن عمومی در هزینه های بیت المال صرفه جویی شود .

مدرسه ۶ کلاسه روستایی عمار واقع در روستای ینگی کند خوشه مهر شهرستان بناب

این مدرسه در زیر بنایی به مساحت ۴۰۰ متر مربع در روستای ینگی کند خوشه مهر بناب از محل اعتبارات تخریب و بازسازی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته خواهد شد .

مدیر کل سازمان نوسازی و توسعه مدارس استان در همین راستا گفت: تا چند روز دیگر پیمانکار این پروژه انتخاب خواهد شد و امیدواریم دانش آموزان دوره ابتدایی بتوانند از اول مهر ۹۸ در این مدرسه تحصیل کنند .

وی در مورد اعتبارات پیش بینی شده برای این پروژه گفت: با توجه به نوسانات قیمت ها دقیقا نمی توان اعتبار را تخمین زد اما برای این پروژه تا به امروز ۹ ملیارد ریال هزینه برآورد شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار