تکرار فینال جوانان پس از 26 سال؛ کلکسیون افتخارات به تیم آماده جام رسید

تهران (پانا) – در دیدار فینال چهل و نهمین دوره فوتبال قهرمانی جوانان آسیا تیم‌های کره جنوبی و عربستان در حالی باید به مصاف هم بروند که عربستان بهترین روزهای ممکن را در این رده سنی سپری می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۷۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تکرار فینال جوانان پس از 26 سال؛ کلکسیون افتخارات به تیم آماده جام رسید

پرونده دیدارهای چهل و نهمین دوره فوتبال قهرمانی جوانان آسیا که برای سومین بار در تاریخ به میزبانی اندونزی برگزار شد امروز و با برگزاری دیدار فینال بین تیم‌های ملی جوانان کره جنوبی و عربستان بسته خواهد شد تا قهرمان این دوره معرفی شود.

فینال تکراری پس از 26 سال

کره جنوبی پرافتخارترین تیم قاره آسیا در رده جوانان که تاکنون 12 بار به جام قهرمانی این رقابت‌ها رسیده است امروز در حالی باید برای افزایش اقتدار خود به مصاف عربستان برود که این دومین فینال تاریخ فوتبال قهرمانی جوانان آسیا بین عربستان و کره جنوبی است. در فینال سال 1992 عربستان توانست 2 بر صفر از سد کره جنوبی بگذرد و برای آخرین بار جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

با گذشت 26 سال از آخرین قهرمانی جوانان عربستان در آسیا، حالا آنها باید برای رساندن تعداد قهرمانی‌هایشان در آسیا به عدد 3 به مصاف کره جنوبی بروند. عربستان که در دوره قبل رقابت‌ها هم به فینال رسیده بود اما با شکست مقابل ژاپن در ضربات پنالتی دستش از رسیدن به مدال کوتاه مانده بود، امروز در حالی مقابل کره جنوبی صف آرایی خواهد کرد که باید این تیم را آماده‌ترین تیم این دوره از رقابت‌ها دانست.

عربستان آماده‌تر از همه

عربستان با عبور از سد تیم‌های مالزی، چین، تاجیکستان، استرالیا و ژاپن تنها تیم این دوره از رقابت‌ها است که تمام بازی‌هایش را در 90 دقیقه برده است در حالی که کره جنوبی این رقابت‌ها را با تساوی مقابل استرالیا شروع کرد و در ادامه تیم‌های ملی جوانان اردن، ویتنام، تاجیکستان و قطر را شکست داد.

روندی که درباره دو تیم نشان می‌دهد عربستان رقیب‌های بزرگ آسیایی را برای رسیدن به فینال حذف کرده اما کره جنوبی تا دیدار فینال به غیر از استرالیا، رقیب شاخصی نداشته است.

یک هت تریک تا آقای گلی

در جدول گلزنان این دوره از رقابت‌ها نام عبدالراشد اومرو از تیم ملی فوتبال قطر بعنوان صدرنشین با 7 گل زده دیده می‌شود اما پشت سر او علاوه بر هموطنش، نام جئون سی جین از کره جنوبی هم دیده می‌شود.

مهاجم تیم سوان سامسونگ که تا به اینجای رقابت‌ها 5 گل به ثمر رسانده است برای کسب عنوان عنوان آقای گلی این دوره نیاز به هت تریک در فینال دارد، امری که به نظر سخت و شاید غیر ممکن بیاید.

تاثیر فینال در جام جهانی جوانان

در حالی که با رسیدن تیم‌های ملی جوانان ژاپن، قطر، عربستان و کره جنوبی به مرحله نیمه نهایی فوتبال قهرمانی جوانان آسیا، 4 سهمیه آسیا در جام جهانی مشخص شده است؛ دیدار فینال و قهرمانی در این جام هم در جام جهانی مهم خواهد بود.

تیمی‌ که قهرمان این دوره شود به طور قطع در سید بالاتری از قرعه‌کشی قرار خواهد گرفت و شانس این را دارد که رقیب‌های آسان‌تری نصیبش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار