وزیر نفت و گاز هند:

معافیت از تحریم‌های آمریکا به نفع دهلی‌نو است

تهران (پانا) - به گفته وزیر نفت و گاز هند معافیت از تحریم‌های آمریکا، به نفع خریداران نفت ایران از جمله هند است.

کد مطلب: ۸۶۷۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معافیت از تحریم‌های آمریکا به نفع دهلی‌نو است

به گزارش وزارت نفت، خبرگزاری رویترز اعلام کرد دارمندرا پرادهان در حاشیه امضای یک قرارداد متعلق به وزارت ارتباطات هند در گفت‌وگو با خبرنگاران معافیت از تحریم‌های ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا را به نفع مشتریان نفت ایران دانست و گفت: معافیت از تحریم‌ها به نفع هند و دیگر خریداران نفت ایران خواهد بود.

به گفته وی، مقاومت نارندرا مودی، نخست وزیر هند سبب شد تا این کشور در چالش قدرتمند تحریم‌ها پیروز شود زیرا وی پیش از این در سازمان‌های بین‌المللی درباره عواقب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی و تاثیر بر اقتصاد کشورها بسیار هشدار داده بود.

وزیر نفت و گاز هند تاکید کرد: در این سناریو که با توجه به شرایط جغرافیای سیاسی کنونی جهان حساسیت زیادی دارد، هند توانست قدرت‌های بزرگ را درباره صحت سخنان خود قانع کند.

این سخنان وزیر نفت هند مرتبط با اعلام اعطای معافیت موقت آمریکا به هند و هفت کشور دیگر جهان در برابر تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران بود.

به گزارش شانا، ایالات متحده آمریکا روز جمعه ( یازدهم آبان‌ )، هشت کشور خریدار محموله‌های نفت خام ایران را به طور موقت از تحریم‌ها معاف کرد تا به خرید نفت از ایران ادامه دهند. با وجود آنکه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا این تصمیم را اعلام کرد، اما نامی از هشت کشور معاف شده نبرد با این حال، مقامات کشورهای ترکیه، عراق و برخی منابع هند و کره جنوبی اعلام کردند که در فهرست معافیت آمریکا قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار