مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: آگاهی بخشی، بصیرت و دانش افزایی مهم ترین رسالت امروز دانش آموزان است

سنندج(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی و روز دانش آموز، آگاهی بخشی، بصیرت و دانش افزایی را مهم ترین رسالت امروز دانش آموزان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۶۷۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان: آگاهی بخشی، بصیرت و دانش افزایی مهم ترین رسالت امروز دانش آموزان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان صبح امروز در آیین نمادین زنگ استکبار ستیزی و روز دانش آموز که در دبیرستان دوره اول دخترانه استعدادهای درخشان فرزانگان ناحیه دو سنندج برگزار شد؛ با گرامیداشت یوم الله 13 آبان و شهدای دانش آموز، به رخدادهای این روز تاریخی اشاره کرد و تبعید حضرت امام(ره) در سال 43، شهادت دانش آموزان مبارز انقلابی در سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 را سه رویداد مهم این روز عنوان کرد و گفت: به همین مناسبت 13 آبان به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه 13 آبان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ وقایع این روز را دارای پیام و اهدافی دانست و گفت: هرکدام از این حوادث واقعه ای بزرگ است که تاثیرات زیادی در سرنوشت 40 ساله انقلاب داشته است.

قربانی با توصیه به دانش آموزان به مطالعه ابعاد تاریخی این روز مهم، نحوه شکل گیری و تاثیرات آن ؛ گفت: حوادث این روز درس و پیام های بسیاری برای حال و آینده ما دارد که مهم ترین این پیام ها حفظ استقلال، آزادی، توسعه و تعمیق روحیه استکبار ستیزی و نفی هرگونه سلطه پذیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه امروز استکبار جهانی از استقلال ایران عصبانی است؛ گفت: در تسخیر لانه جاسوسی اسناد بسیاری از برنامه های آمریکا برای تسلط بر منابع ملی ایران به دست آمد و آن ها همیشه در صدد ضربه زدن به انقلاب اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه تحریم های ظالمانه همواره در 40 سال گذشته توسط استکبار جهانی علیه نظام اسلامی اعمال شده و سیاست تازه ای نیست؛ گفت: اتحاد، همدلی، انسجام و خودباوری، رمز پیروزی ما در مقابل توطئه ها و سیاست استکباری نظام سلطه است و این ها خللی در عزم و اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.

قربانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در اسناد بالادستی و تاکیدات مسئولین نظام اسلامی همواره بر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی دانش آموزان تاکید شده است چراکه استکبار جهانی با بهره گیری از رسانه های جمعی، شبکه مجازی و اجتماعی در صدد القای افکار خود هستند و شما به عنوان سفیران آگاهی بخشی باید پیام انسجام و همدلی را به خانواده ها منتقل کنید.

وی با بیان اینکه اقتدار کشور ما به همدلی، اتحاد و توانمندی وابسته است؛ گفت: توانمندی با علم به دست می آید و امروز تحصیل، تربیت و تهذیب یک اولویت برای شما دانش آموزان است تا با تلاش، هوشیاری و سعه صدر با مسائل برخورد عالمانه نمائید تا کشور توانمند شود؛ بنابراین مهم ترین رسالت امروز شما آگاهی و بصیرت و کوشش برای کسب علم است.

مدیرکل آموزش و پرورشس کردستان در پایان گفت: امروز ملت ایران در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نشان خواهد داد که همچنان با میثاق خود با امام و انقلاب و منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پایند است و روحیه استکبار ستیزی خود را حفظ کرده و همراه و همدل از رفتارهای خصمانه آمریکا هراسی ندارد و با حفظ عزت ملی به راه خود ادامه خواهد داد و این یک وعده الهی است و پیروزی ازآن ملت ایران است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار