اجلاس جهانی گردشگری ظرفیت‌های همدان را به دنیا معرفی می‌کند

همدان (پانا) - معاون امور عمرانی استاندار همدان گفت: برگزاری اجلاس جهانی گردشگری در همدان ظرفیت‌های این منطقه را به دنیا معرفی می‌کند.

کد مطلب: ۸۶۷۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجلاس جهانی گردشگری ظرفیت‌های همدان را به دنیا معرفی می‌کند

محمودرضا عراقی در نشست خبری اجلاس جهانی گردشگری در همدان بابیان اینکه آمریکا 13آبان را برای تشدید تحریم ها اعلام کرده عنوان کرد: دشمنی آمریکا کار امروز و فردا نیست و همواره سعی در ضربه زدن به کشور ایران را داشته اما ما همواره پیش رفتیم و آمریکا به اهداف خود نرسیده است.
وی همچنین بابیان اینکه گردشگری صنعت جدیدی در دنیاست و باید بر این اساس سازوکارهای آن را در نظر گرفته و این صنعت را رشد دهیم، گفت: باید ظرفیت های همدان را به دنیا بشناسانیم.
میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری شکوفایی اقتصادی به دنبال خواهد داشت عراقی بابیان اینکه یکی از مسائل مهم برای شناساندن همدان برگزاری رویدادهای بین المللی و حساس سازی گروه های مختلف برای معرفی همدان است، گفت: میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری شکوفایی اقتصادی به دنبال خواهد داشت.
وی میزبانی همدان از اجلاس جهانی گردشگری را مصادف با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی دانست و گفت: دبیرخانه این اجلاس با 15 کمیته تشکیل شده است.
عراقی عنوان کرد: صنعت گردشگری توسعه اقتصادی، سیاسی و بهره برداری مطلوبتر در توسعه منابع انسانی را در برداشته و موجب بهبود زندگی، صلح و ثبات منطقه ای می شود.
وی گردشگری همدان را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و افزود: امیدواریم این اجلاس در سطح بسیار بالایی برگزار شود و هرچقدر همکاری بخش دولتی و خصوصی همراستا باهم پیش رود کارها بهتر انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنابر آمارهای موجود در سال 2017یک میلیارد و 300میلیون نفر گردشگر در جهان جابجا شده اند و گردش مالی آن از مرز یک میلیارد و 300میلیون دلار گذشته و اشتغال چشم گیری به همراه داشته است، اظهار داشت: این صنعت موجب بهبود زندگی، صلح و ثبات منطقه ای، تقویت همکاری های متقابل و حفاظت از تمدن بشری شده است.
تیم پیشرو سازمان جهانی 17آبان در همدان خواهد بود
عضو هیئت رئیسه سازمان جهانی گردشگری نیز بابیان اینکه از 21تا 23آبان ماه شاهد حضور اعضای سازمان جهانی گردشگری در همدان خواهیم بود و حضور اعضای هیئت رییسه سازمان در این برنامه قطعی شده است، گفت: تیم پیشرو سازمان جهانی 17آبان در همدان خواهد بود.
حمیدرضا یاری با بیان اینکه برنامه اصلی 21آبان ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد، گفت: از بعداز ظهر همان روز نشست های تخصصی برگزار خواهد شد و موضوعات حوزه گردشگری با حضور 10نفر از اساتید به نام دنیا پیگیری می شود.
وی اضافه کرد: همزمان با برگزاری اجلاس تور بازدید از مناطق دیدنی همدان نیز مدنظر خواهد بود.
افزایش 30درصدی حضور گردشگران در اماکن اقامتی همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز بابیان اینکه در سال جاری شاهد افزایش 30درصدی حضور گردشگران در اماکن اقامتی همدان بودیم، عنوان کرد: 157کشور عضو سازمان جهانی گردشگری هستند اما الزامی به حضور همه کشورها در اجلاس وجود ندارد.
علی مالمیر با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه‌ها از دستاوردهای اجلاس خواهد بود، افزود: میزبانی رویدادهای گردشگری در مقایسه با سایر رویدادها کم‌هزینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار