عضو هیات رئیسه مجلس: مشکلات بودجه‌ای سازمان دانش‌آموزی باید برطرف شود

سمنان (پانا) - عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر لزوم حل مشکلات بودجه‌ای سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

لینک کوتاه کپی شد
عضو هیات رئیسه مجلس: مشکلات بودجه‌ای سازمان دانش‌آموزی باید برطرف شود

غلامرضا کاتب در دیدار با رؤسای سازمان دانش‌آموزی استان سمنان و شهرستان گرمسار و نیز نماینده استان سمنان در مجلس دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مشکلات بودجه‌ای سازمان دانش‌آموزی باید در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1398 در مجلس شورای اسلامی و با حمایت نمایندگان مردم در خانه ملت رفع شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس با تأکید بر لزوم آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان و نقش مهم سازمان دانش‌آموزی در این زمینه افزود: دانش‌آموزان باید به گونه‌ای تربیت شوند که هم مهارت زندگی را یاد بگیرند و هم صاحب مهارت کار و کارآفرینی شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نقش تشکل‌های دانش‌آموزی در فرهنگ‌سازی توسعه مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان بسیار مهم است اضافه کرد: می‌توان در این راستا از ظرفیت‌های دانش‌آموزان دربرنامه‌ها و رویدادهای مختلف بهره‌برد.

کاتب با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید در عرصه‌های مختلف توانمندی‌های خود را عرضه کنند تا جامعه نیز به توانمندی‌های آنان پی ببرد، تصریح کرد: می‌توان از ظرفیت و توانمندی‌های دانش‌آموزان گرمساری در رویدادهای مختلف ملی و بین المللی مانند جشنواره بین‌المللی اقوام که قرار است در این شهرستان برگزار شود؛ استفاده کرد.

وی با بیان اینکه نظام آموزش‌وپرورش و دانشگاهی کشور در حوزه مسئولیت‌پذیرکردن جوانان و نوجوانان این مرزوبوم ضعف دارد خاطرنشان کرد: متأسفانه ما در کشور دانش‌آموز خودباور تربیت نمی‌کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای روحیه خودباوری در نوجوانان و جوانان از طریق نصیحت کردن آنان ممکن نیست گفت: امروز باید برای جوانان الگوهای موفق در این زمینه معرفی کنیم.

کاتب با اشاره به اینکه امروز باید شیوه‌های نوین آموزشی به کمک نظام آموزش و پرورش برای تربیت هرچه بهتر و مؤثرتر دانش‌آموزان بیاید تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی می‌تواند با بسترسازی برای توسعه آموزش‌های دیجیتالی وارد این عرصه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار