در راستای برنامه ریزی برای تحقق عدالت آموزشی :

کارگاه استانی دانش افزایی تلفیقی ـ فراگیر برگزار گردید

البرز (پانا) - کارگاه استانی دانش افزایی تلفیقی-فراگیر، برای سرگروه های آموزشی استان ، مناطق و کارشناسان ابتدایی ، در دبستان نرجس ناحیه یک کرج برگزار گردید .

کد مطلب: ۸۶۷۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه استانی دانش افزایی تلفیقی ـ فراگیر برگزار گردید

کارگاه استانی دانش افزایی تلفیقی-فراگیر در راستای برنامه ریزی برای تحقق عدالت آموزشی در فرصت های یادگیری برابر برای تمام دانش آموزان، با حضور سرگروه های آموزشی استان ، مناطق و کارشناسان ابتدایی،در دبستان نرجس ناحیه یک کرج برگزار برگزار شد.

یونس جاوید نسب ، رئیس اداره دوره اول آموزش ابتدایی استان البرز با حضور در این گارگاه با تشریح ویژگی های دانش آموزان در گروههای تلفیقی- فراگیر پرداخت و افزود : آموزش تلفیقی-فراگیر، رویکردی است که در آن دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی (دولتی یا غیردولتی) در تمامی دوره های تحصیلی در کنار سایر دانش آموزان، با بهره گیری از برنامه های درسی مشترک و تمهید انطباق های محیطی و مناسب سازی برنامه درسی با پشتیبانی معلم رابط (در نقش تسهیل گر) به تحصیل می پردازند.

وی در ادامه گفت : در راستای تحقق عدالت آموزشی و خدمت رسانی هر چه بهتر به این دانش آموزان ، گروه های تخصصی ، اختلالات یادگیری، اختلالات رفتاری ، دیرآموز، آسیب دیده بینایی، آسیب دیده شنوایی ، جسمی حرکتی، بیش فعالی و اوتیسم تشکیل شده است .

جاوید نسب در خاتمه گفت : از جمله اهداف آموزش تلفیقی - فراگیر ، خلق فرصت های برابر آموزشی و پرورشی برای تمامی کودکان واجب التعلیم ، ایجاد آمادگی در دانش آموزان با نیازهای ویژه جهت ورود به عرصه جامعه و زندگی کردن در کنار سایر افراد ،ابداع زمینه های لازم برای بهبود شاخص های کمی و کیفی آموزش و پرورش و ایجاد زمینه های تعامل صحیح بین دانش آموزان عادی و دانش آموزان با نیازهای ویژه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار