در نشست خبری با رسانه های خارجی و داخلی مطرح شد؛

فلاحت پیشه: مذاکره میان ایران و آمریکا تابو نیست

مذاکره میان ما در شرایط فعلی منتفی است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در زمان ترامپ و با سیاست های موجود مذاکره میان ایران و آمریکا منتفی است.

کد مطلب: ۸۶۷۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
فلاحت پیشه: مذاکره میان ایران و آمریکا تابو نیست

به گزارش خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ظهر امروز شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ درنشست خبری با رسانه های خارجی و داخلی به مناسبت فرا رسیدن 13 آبان اشغال لانه جاسوسی حضور یافت.

فلاحت پیشه ابتدا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه موضع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در قبال پیشنهاد احتمالی مذاکره از سوی آمریکا به صورت آشکار یا مخفی چیست، گفت: در آستانه 13 آبان نوع ادبیات میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا بسیار تغییر کرده است و این موضوع بیانگر جایگاهی است که ایران برای خود تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: پیش از این گزینه های نظامی و ... علیه ایران مطرح می شد اما امروز عملاً این ادبیات از میان سخنان ایران و آمریکا خارج شده و مباحث دیگری مانند تحریم مطرح شده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترامپ ناعادلانه ترین نوع تحریم ها را دنبال می کند، اظهار کرد: مذاکره میان جمهوری اسلامی ایران و آمریکا تابو نیست، در زمان برجام هم وزیر امور خارجه ایران در سطح وزارت خارجه اجازه یافت تا با طرف آمریکایی مذاکره داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت جدید آمریکا نوع سیاستی را در پیش گرفته که عملاً با روندهای دیپلماتیک محترمانه ای که شکل گرفته بود، مقابله می کند.

فلاحت پیشه تاکید کرد: عملا ایران به عنوان بخشی از این مناسبات شرایط تازه ای را برای خود قرار داده و امروز کشور ما به حدی از بلوغ رسیده است که مذاکرات با کشورهایی که سیاست خصمانه ای هم دارند دیگر تابو نیست اما اینکه با دولت ترامپ و یا کشور دیگری بتوان مذاکره کرد، معتقدم در شرایط کنونی امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اکنون راهبردی برای مذاکره یا جنگ وجود ندارد، می توان اینگونه پیش بینی کرد که یا به سمت جنگ و تقابل نظامی پیش برویم که عملا اکنون این موضوع جزو ادبیات دو طرف نیست.

فلاحت پیشه تاکید کرد: اما اینگونه می توان پیش بینی کرد که در زمان ترامپ و با این سیاست ها در شرایط فعلی مسلما مذاکره میان ما منتفی است، در آمریکا راهبرد حاکم بر سیاست خارجی عمل گرایی است یعنی آن ها نمی توانند در بلندمدت سیاستی را در پیش بگیرند که نتوانند پای تاوان و هزینه های آن بایستند.

وی ادامه داد: در نهایت امکان بازگشت تحریم ها وجود دارد آن هم زمانی که احساس کنند تحریم ها نتیجه ای ندارد، مسلما آمریکایی ها در قبال جمهوری اسلامی ایران به نتیجه ای نخواهند رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار