مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل بستری برای حفظ فرهنگ غنی اسلامی

توجه به دانش آموزان دختر راهی برای ارتقای فرهنگ عمومی

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: باید فرزندان این سرزمین را به علم و آگاهی مجهز کرد تا بتوانیم سهم بزرگی در ایجاد فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی داشته باشیم. فرهنگ عمومی زمانی ارتقا پیدا می کند که دختران ما از آگاهی لازم برخوردار باشند.

کد مطلب: ۸۶۷۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل بستری برای حفظ فرهنگ غنی اسلامی



محمد تقی زاده امروز در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در اهواز با تاکید بر نقش محوری آموزش و پرورش در جامعه گفت: تکامل در جوامعی اتفاق می افتد که آموزش و پرورش آن جامعه در مسیر تحول و پیشرفت قرار گرفته باشد.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان به اولویت اول دولت ها تبدیل شود، مشکلات آینده کشور در لایه های مختلف اجتماعی کاهش پیدا می کند.

تقی زاده با اشاره بر لزوم مهارت آموزی توسط دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان امروزی باید ضمن فراگیری مهارت های زندگی، توانایی مقابله با حوادث انسانی، طبیعی و غیر طبیعی را به دست بیاورند.

وی گفت: پدافند عامل و پدافند غیرعامل با هویت ملی و تاریخی ما مرتبط است و باید به یک اصل تفکیک ناپذیر در زندگی اجتماعی افراد تبدیل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: از سال 1945 تا کنون ما همواره با جنگ درگیر بوده ایم و این یک واقعیت تاریخی است که باید توانایی مقابله با آن را داشته باشیم.

تقی زاده ایمن سازی و استحکام سازی فضاها و بناها را بخشی از اقدامات لازم در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: صنعت استحکام سازی ساختمان بخشی از هویت و سرمایه تاریخی و ملی ماست .

وی گفت: با نگاهی به بنای ساخته شده چغازنبیل درمی یابیم که این بنا بیش از 3 هزار سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز پایداری خود را از دست نداده است.

تقی زاده به کارگیری تمهیدات فرهنگی برای مقابله با تهاجم دشمنان را بخش دیگری از اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل دانست و افزود: در این فضای مسموم باید فرزندان این سرزمین را به علم و آگاهی برای مقابله با تبلیغات فرهنگی غرب مجهز کرد تا بتوانیم سهم بزرگی در ایجاد فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی داشته باشیم و منابع غنی ملی و تاریخی خود را حفظ کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به دختران در جامعه گفت: فرهنگ عمومی زمانی ارتقا پیدا می کند که دختران ما از آگاهی لازم برخوردار باشند از این رو نگاه ویژه به مدارس دخترانه و جذب دختران بازمانده از تحصیل از اولویت های مهم در برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان است و انتظار داریم که تمامی همکاران ما در آموزش و پرورش به این اصل مهم توجه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار