استاندار خوزستان در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل باید از طریق دانش آموزان در جامعه نهادینه شود

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان آینده سازان این جامعه باید پدافند غیرعامل را در جامعه نهادینه کنند و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنند.

کد مطلب: ۸۶۷۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل باید از طریق دانش آموزان در جامعه نهادینه شود



غلامرضا شریعتی صبح امروز در آیین نمادین نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مدرسه جنت اهواز گفت: از سال 82 پدافند غیرعامل مطرح شده است اما هنوز با فرهنگ عمومی جامعه بیگانه است، از این رو دانش آموزان وظیفه دارند آن را در جامعه نهادینه کنند.

وی افزود: امروزه دانش آموزان در راس توسعه انسانی قرار دارند و باید خود را برای مشارکت در امور جامعه آماده کنند.

شریعتی با تاکید بر لزوم افزایش حس مسئولیت پذیری در دانش آموزان ،گفت: دانش آموزان باید نسبت به مسائل موجود در مدرسه، همکلاسی ها ، خانواده و جامعه احساس مسئولیت کنند و ساختار آموزشی و پرورشی باید به گونه ای تنظیم شود که آنان تک بعدی تربیت نشوند.

استاندار خوزستان نسل امروز را آگاه تر و هوشیار تر دانست و گفت: امکان دسترسی جوانان و نوجوانان امروزی به فناوری اطلاعات بیشتر است از این رو امیدواریم این نسل پویاتر و زنده تر باشد تا در آینده نگران عرصه مدیریتی در کشور نباشیم.

شریعتی گفت: دانش آموزان باید خود را آماده کنند تا به آگاهی های مورد نیاز در مسیر مدیریت جامعه دست پیدا کنند که این کار به نوعی پدافند غیرعامل محسوب می شود . اگر ما در آینده با خلا مدیریتی مواجه شویم، اداره جامعه با مشکل رو به رو می شود.

وی"افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی" را شعار هفته پدافند غیرعامل در سال جاری عنوان کرد و گفت: پدافند غیرعامل در واقع تمهیدات و اقدامات غیرمسلحانه برای مقابله با مسائلی است که روند عمومی جامعه را مختل می کند که باید با تدبیر، درایت ، برنامه‌ریزی و طراحی پدافند غیرعامل را در برنامه ریزی ها در نظر بگیریم.

گفتنی است صبح امروز زنگ پدافند غیرعامل به صورت نمادین در مدرسه جنت اهواز نواخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار