در رزمایش مقابله با تهدیدات احتمالی تاکید شد؛

سردار جلالی : با حمایت از دولت دربرابر تهدیدات می‌ایستیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید با آسیب‌شناسی به موقع و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد سازوکار، تحریم‌ها را دور بزنند.

کد مطلب: ۸۶۷۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سردار جلالی : با حمایت از دولت دربرابر تهدیدات می‌ایستیم

به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی عصر امروز (شنبه - 12 آبان) طی سخنانی در رزمایش مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن در وزارت کشور با اشاره به سخنان رهبری در دیدار اخیر با مسئولان سازمان پدافند غیرعامل، گفت: امروز تهدیدات بسیار متنوع و گسترده شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر اهمیت پدافند غیرعامل برای مقابله با تهدیدات تاکید داشتند.

وی به تهدیدات موجود در فناوری و انتقال تهدیدات سایبری و فناوری به سایر حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی اشیاء و به نوعی شهر هوشمند در کنار مزایایی که دارد قابلیت کنترل از راه دور را هم داراست. پس دشمن با نفوذ می‌تواند از تجهیزات در جهت اهداف خود استفاده کنند.

جلالی تهدیدات سایبری و جنگ اقتصادی را راهکار جدید دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: دشمنان، مردم را هدف قرار داده‌اند که به وسیله فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی و مجازی و از طریق اقتصاد در آنان ایجاد نارضایتی و آشوب کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند که جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نمی کنیم پس باید با حمایت از دولت در مقابل تهدیدات گسترده دشمنان انقلاب بایستیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: ما باید کارکردهای ضروری زیرساخت‌ها را حفظ و تداوم بخشیم، زیرا دشمنان می‌خواهند با استفاده از تحریم و فشار اقتصادی در مسیر ارائه خدمت‌رسانی دولت به مردم خلل ایجاد کند.

وی وابستگی متقابل زیرساخت‌های کشور را یکی از موارد قابل‌توجه در پدافند غیرعامل دانست و گفت: باید با ایجاد زیرساخت‌ها و شناخت دقیق تهدیدات با آن مقابله کنیم.

جلالی تحریم‌های سایبری را یکی از تهدیدات موجود برای کشور دانست و اظهار کرد: شیوه خدمات سایبری کشور نباید با تحریم و اخلال دچار مشکل شود. از سوی دیگر استان‌ها باید طرح ویژه‌ای برای مقابله با تهدیدات هوشمند دشمنان داشته باشد تا در زمان لازم فرمان ضروری را دریافت و به موقع عمل کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اقدام ویژه در دولت، گفت: همه دستگاه‌ها باید با آسیب‌شناسی به موقع و ارائه راهکارهای عملی برای کاهش آسیب‌پذیری و ایجاد سازوکار، تحریم‌ها را دور بزنند.

جلالی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور برای شهرهای بالای ۲۰۰هزار نفر جمعیت گفت: در برنامه‌هایی که برای شهرهای دارای جمعیت بالا به صورت طرح جامع استانی پیش‌بینی شده است، بر موضوع آموزش و مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات انسان‌ساخت تاکید ویژه‌ای شده تا بتوانیم ظرفیت‌های مقابله با تهدیدات دشمن را بالا ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار