تحصیل 84 دانش‌آموز ناشنوای استان مرکزی در طرح تلفیقی-فراگیر

تهران (پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی از تحصیل 84 دانش آموز کم شنوا در مدارس عمومی به صورت تلفیقی خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۷۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل 84 دانش‌آموز ناشنوای استان مرکزی در طرح تلفیقی-فراگیر

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، محمود عسکری گفت: چند سالی است که به دلیل توسعه آموزش تلفیقی، دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی برای تحصیل به مدارس عمومی معرفی می‌شوند تا در کنار همسالان خود از آموزش عادی بهره گیرند .

رئیس اداره اموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی اعلام کرد: اداره استثنایی با مناسب سازی برخی کتب و همچنین شیوه‌های ارزشیابی تحصیلی تلاش می‌کند تا زمینه بهبود شرایط آموزشی دانش‌آموزان آسیب دیده شنوایی را فراهم آورد.

او افزود: اکنون 20 آموزگار و دبیر استثنایی به عنوان معلم رابط با حضور در مدارس عمومی دارای دانش‌آموز کم شنوا مسئولیت مناسب سازی شرایط آموزشی دانش‌آموزان کم شنوا را بر عهده دارند.

او ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته افزون بر 330 میلیون ریال کمک انجام عمل کاشت حلزون، خرید سمعک ، عینک و باطری سمعک و همچنین خدمات گفناردرمانی به دانش‌آموزان کم شنوای مدارس عمومی پرداخت شده است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: با توجه به حضور دانش‌آموزان در مدارس عمومی بدیهی است آموزگاران و دبیران این مدارس باید نسبت به شیوه‌های آموزشی و برخورد با این دانش‌آموزان آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشند تا شرایط پیشرفت این دانش آموزان در مدارس عمومی فراهم شود. در همین راستا در سال گذشته اداره استثنایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همایشی را با محوریت مداخله زودهنگام برای خانواده‌ها و کلیه دست اندرکاران حوزه کودکان کم شنوا برگزار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار