کدام کشورها شامل معافیت آمریکا از تحریم ایران می‌شوند

تهران (پانا)_ در حالی که گمانه زنی‌ها درباره 8 کشوری که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف می‌شوند در رسانه‌ها ادامه دارد، یک منبع آگاه دیپلماتیک آمریکایی _ژاپنی به کیودو گفته است که ژاپن در گروه کشورهایی است که از تحریم‌های آمریکا علیه ایران معاف می شوند.

کد مطلب: ۸۶۷۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام کشورها شامل معافیت آمریکا از تحریم ایران می‌شوند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که آمریکا به 8 کشور در قبال تحریم‌های ایران (که از روز 13 آبان آغاز می‌شود) معافیت مالی می‌دهد اما او نامی از این کشورها نبرده و گفته بود که اسامی کشورها روز دوشنبه اعلام می شود.

پمپئو گفت: «هیچ یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در فهرست معافیت از تحریم‌های ایران قرار ندارند.»

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر اینکه هدف از این تحریم‌ها تغییر رفتار ایران است مدعی شد: «برای لغو این تحریم‌ها، ایران باید شروط 12 گانه ما را به جا آورد.»

علاوه بر این دونالد ترامپ‌، رئیس‌جمهوری آمریکا از شروع تحریم‌هایی که بخش انرژی و تأمین مالی ایران خبر داد و گفت که این تحریم‌ها «جدی است» و «ایران به شدت ضربه می‌خورد.»

بلومبرگ با استناد به یک مقام دولت آمریکا گزارش کرده است که 8 کشور شامل ژاپن، کره جنوبی و هند می‌شود.

در گزارش بلومبرگ آمده است که چین همچنان در حال مذاکره با آمریکا است اما احتمالا در میان 8 کشور باشد.

پیش از این دیلی صباح نیز به نقل از فاتح دونماز، وزیر انرژی ترکیه اعلام کرده بود که واشنگتن کشورش را از این تحریم‌ها معاف کرده است.

دونماز روز جمعه گفت که ترکیه یکی از ۸ کشوری است که دولت آمریکا آن‌ها را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرده است.

پیشتر مسئولان عراقی نیز اعلام کرده بودند آمریکا به این کشور معافیت داده است تا بتواند گاز و منابع انرژی برای نیروگاه‌های برق و همچنین مواد غذایی اساسی خود را از ایران وارد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار