معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل :

سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران، مخصوصاً قشر آگاه و فهیم دانش آموزان و دانشجویان عزیز می باشد.

کد مطلب: ۸۶۷۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران است

مصطفی کافی با بیان اینکه سیزده آبان نماد استکبار ستیزی ملت ایران، مخصوصاً قشر آگاه و فهیم دانش آموزان و دانشجویان عزیز می باشد گفت: سیزده آبان نشانگر مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از آزادی و حرّیّت و استقلال ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه سیزده آبان بازخوانی هویت ایرانی و اسلامی است، اظهار داشت: بزرگداشت سیزده آبان در راستای تربیت سیاسی و از همه مهم تر، تربیت اعتقادی و عبادی و اخلاقی دانش آموزان برابر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد .

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با تاکید بر اجرای برنامه های متنوع در مدارس به همین مناسبت، خاطر نشان ساخت: مدرسه آرایی و فضاسازی بارعایت حال وهوای ماه صفرکه حاوی پیام استکبارستیزی باشد، انجام می شود.

کافی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری گفتمان های سیاسی و بصیرتی در خصوص چرایی و ضرورت مبارزه با آمریکا در مدارس اشاره کرد و تصریح نمود:جلسات شورای مدارس و شورای دبیران جهت تصیم گیری و مشارکت همه جانبه برای اجرای برنامه های سیزدهم آبان توسط تشکلهای دانش آموزی ،عوامل اجرایی ، دبیران محترم و انجمن اولیا تشکیل شده است.

وی افزود: برنامه ریزی شده است تا برای تجدید میثاق با آرمانهای امام و انقلاب اسلامی، دانش آموزان در مزار شهدای دانش آموز حضور داشته باشند و همچنین دیدار با خانواده شهدا نیز جزو این برنامه هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان با عنوان اینکه زنگ استکبار ستیزی راس ساعت 9 صبح در مدارس استان اردبیل نواخته خواهد شد، به مشارکت تشکل های دانش آموزی در مدیریت راهپیمایی سیزده آبان به صورت منسجم وبالباسهای متحد تاکید کرد.

به گفته کافی برای معرفی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بخصوص درحوزه آموزش وپرورش وبا توجه به گروه سنی مخاطبین، برنامه ریزی های لازم اتخاذ شده است.

شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی ، سازمان دانش آموزی و کانون بسیج فرهنگیان آموزش و پرورش استان نیزباصدور بیانیه مشترک آمادگی خودرا برای شرکت در راهپیمایی یوم الله 13 آبان روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام کردند.

درقسمتی ازاین بیانیه آمده است: یوم الله سیزده آبان، نگینی درخشان در تاریخ استکبارستیزی ملت ایران است که یاد آور اتفاقات بزرگ و تاریخ ساز است. در چنین روزی معمار بزرگ انقلاب را، به خاطر فریاد آزادی خواهی ومبارزه با استعمار واستکبار جهانی واستبداد شاهنشاهی تبعید نمودند، غافل از اینکه رهبر بزرگ انقلاب 15 سال پس از آن خروش ظلم ستیز، کاخ های پوشالی استبدادشان را با قدرت ایمان، وحدت وقیام فرزندان برومند خود فرو ریخت. سیزده آبان در روز شمار انقلاب اسلامی نه یک روز که خود به تنهایی یک تاریخ و انقلاب دیگر است. روزی که با نثار خون های پاک شهدای دانش آموز و دانشجو جاودان شد. در این روز دانشجویان پیرو خط امام، با الهام از اندیشه های امام همیشه زنده، آخرین لانه فساد و جاسوسی شیطان بزرگ، آمریکای جنایتکار را به تسخیر درآوردند، این حماسه چنان شکوهمند بود که امام امت آن را انقلاب دوم و حتی بزرگتر از انقلاب اول یعنی سرنگونی رژیم شاهنشاهی دانستند .

ما دانش آموزان و فرهنگیان استان اردبیل، در سال «اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی» ضمن اعلام همبستگی مجدد با آرمانها و اندیشه های والای حضرت امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) این فرمایش معظم له را سرلوحه خویش قرار می دهیم که « نسل جوان بداند دشمن با استقلال، عزت و پیشرفت و حضور او در میدان علم و سیاست مخالف است. البته این را باید یقین داشت که اقدامات او نتیجه ای نخواهد داشت به شرطی که ملت، راه ایستادگی و صبر و تقوا همراه با هوشیاری و تدبیر و انسجام ملی را ادامه دهد. » و با تاسی از شهدای دانش آموز، با حضور پرشور خود در راهپیمایی یوم الله 13 آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تمامی آحاد همیشه در صحنه و حزب الله را به شرکت گسترده در این همایش ملی دعوت می نماییم و همیشه و در همه جا شعار"هیهات من الذله" سرور آزادگان جهان حضرت اباعبد الله الحسین (ع) را سر داده و اعلام می‌داریم که :

به تبعیت از مقام عظمای ولایت همچنان در مسیر مبارزه با شیطان بزرگ گام برخواهیم داشت و بر این باوریم که انقلاب ما مقدمه ی انقلاب جهانی یگانه منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر « اروحنا له الفدا » است و دشمنان سبک مغز ما در حسرت پایان 40 سالگی و حتی 50 سالگی این انقلاب خواهند ماند و این آرزو را مانند اسلاف خویش با خود به گور خواهند برد .

ما دانش آموزان و فرهنگیان ایران اسلامی، همچنان حمله ددمنشانه رژیم آل سعود به کشور اسلامی و مردم مظلوم یمن و کشتار دانش آموزان بی گناه آن کشور را محکوم نموده و از مجامع بین المللی به ویژه سازمان یونیسف و سایر سازمان های بشر دوستانه در خواست می کنیم نسبت به توقف این حملات اقدامات لازم را به عمل آورند؛

ما دانش آموزان و فرهنگیان در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) سال" اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شده است از مسئولین درخواست می کنیم با تدبیر و بکارگیری تمام امکانات مادی و معنوی و مدیریت جهادی نسبت به ایجاد زمینه تقویت همه جانبه بنیه اقتصادی، علمی و مهارتی کشور به منظور توسعه و به ثمر نشستن آرمان های انقلاب اسلامی و اقتدار روز افزون ایران اسلامی، اقدام نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار