پیش بینی هفت روزه استان آذربایجان شرقی و احتمال بارش برف و کاهش دما

تبریز(پانا) - هواشناسی کشاورزی استان آذربایجان شرقی توصیه کرد: باغداران و گلخانه داران عزیز به دلیل کاهش محسوس دما تمهیدات لازم در باغات و آمادگی سیستم های گرمایشی در گلخانه ها مد نظرشان باشد.

کد مطلب: ۸۶۷۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی هفت روزه استان آذربایجان شرقی و احتمال بارش برف و کاهش دما

طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، هوای استان در روز شنبه 12/08/97 غالباً نیمه ابری( ارسباران ابری ) پاره ای از مناطق استان در برخی از ساعات مه یا غبار محلی( ارسباران در بعضی از ساعات مه آلود با محدودیت دید افقی کمتر از یک کیلومتر)، یکشنبه 13/08/97 غالباً نیمه ابری،( بویژه در نیمه جنوبی استان ) احتمال رگبار پراکنده باران و پاره ای از مناطق در برخی از ساعات مه یا غبار محلی، دوشنبه 14/08/97 نیمه ابری تا ابری، در برخی از نواحی استان گاهی بارش باران( در ارتفاعات احتمالاً بارش برف ) و پاره ای از مناطق استان در برخی از ساعات مه یا غبار محلی، سه شنبه 15/08/97 غالباً ابری، بارش متناوب باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و در برخی از ساعات همراه با مه، چهارشنبه 16/08/97 ابری تا نیمه ابری، گاهی بارش باران و در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و در برخی از ساعات همراه با مه، پنجشنبه 17/08/97 نیمه ابری تا کمی ابری، در برخی از نواحی استان (بویژه در نیمه شمالی استان) گاهی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف و پاره ای از مناطق استان در برخی از ساعات مه یا غبار محلی، جمعه 18/08/97 صاف تا قسمتی ابری، پاره ای از مناطق استان در برخی از ساعات مه یل غبار محلی پیش بینی می شود.

هواشناسی کشاورزی استان آذربایجان شرقی توصیه کرد: باغداران و گلخانه داران عزیز به دلیل کاهش محسوس دما تمهیدات لازم در باغات و آمادگی سیستم های گرمایشی در گلخانه ها مد نظرشان باشد. همچنین به دلیل تند باد شدید در برخی موارد از سفت بودن پوشش های گلخانه ای مطمئن شوند. کشت گندم و جوی پاییزه در صورت مساعد بودن شرایط و استفاده از کود پتاسه جهت مقاوم سازی محصولات در مقابل سرما و تنش آبی- استفاده از بذور گواهی شده و یا بوجاری و ضدعفونی شده در کشت های پاییزه- پایش مزارع کلزا از نظر علفهای هرز و آفات و بیماریها و مبارزه با جوندگان(آفات جونده) را رعایت نمایند.

لازم به ذکر است از ظهر روز شنبه 12/08/97 تا روز دوشنبه 14/08/97 تغییرات دما در استان تدریجاً افزایشی خواهد بود، طی روزهای سه شنبه 15/08/97 و چهارشنبه 16/08/97 با توجه به شدت بارش ها، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نمی باشد. ضمناً با توجه به کاهش دما، بارش در نواحی سردسیر و مرتفع استان بصورت برف بوده و پدیده مه در نواحی کوهستانی و جاده های مواصلاتی استان موجب کاهش دید و احتمالاً اختلال در ترددهای جاده ای خواهد گردید.

طبق اطلاعیه جوی اداره کل هواشناسی استان در چهار روز آینده گرمترین شهرهای استان جلفا،کلیبر و میانه با حداکثر دمای 22 درجه سانتیگراد و سردترین شهرهای استان سراب و ورزقان با حداقل دمای منهای 10 درجه سانتی گراد پیش بینی می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار