در نشست خبری اولین همایش بین المللی سینما در عصر دیجیتال مطرح شد:

سیر تحول تکنولوژی در سینما در همایش «سینما در عصر دیجیتال» بررسی می‌شود 

تهران (پانا) - مدیر مدرسه ملی سینما برگزاری همایش «سینما در عصر دیجیتال» را محلی برای بررسی تحولات تکنولوژی در حوزه سینمای ایران و جهان عنوان کرد. 

کد مطلب: ۸۶۷۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سیر تحول تکنولوژی در سینما در  همایش «سینما در عصر دیجیتال» بررسی می‌شود 

نشست رسانه ای همایش بین المللی سینما در عصر دیجیتال امروز شنبه ۱۲ آبان ماه ۹۷ در مدرسه ملی سینما برگزار شد.

روح الله حسینی مدیر مدرسه ملی سینما و دبیر علمی همایش و میلاد شکرخواه دبیر اجرایی همایش درخصوص اهداف و برنامه های این همایش با خبرنگاران گفت وگو کردند.

روح الله حسینی مدیر مدرسه سینما و دبیر علمی همایش «سینما در عصر دیجیتال» درباره نبنیاد فکری شکل‌گیری این همایش گفت: سینما همیشه ابزاری برای بیان رویاهای انسان بوده است و در تاریخچه خود تحولات بسیاری را از عصر صامت تا سه بعدی از سر گذرانده، اما مهم ترین تحولی که سینما در تاریخ خود پشت سرگذاشته گذار از عالم آنالوگ به دیجیتال بود. تحت تاثیر این فناوری نه تنها نظام تولید، توزیع و نمایش تحول پیدا کرده، پدیدآورندگان و تماشاگران آثار سینمایی هم دستخوش تحول شدند. تحولی که در تجربه ها، فکر و خیال ما پدید آمده است.

وی افزود: این همایش به دستاوردهای دیجیتال در عصر حاضر می پردازد و پژوهشگران و متخصصان حوزه های مرتبط با سینما و سینماگران در این همایش حضور خواهند داشت.

دبیر علمی همایش سینما در عصر دیجیتال درباره موضوعات ارائه شونده در همایش گفت: همه حوزه های سینما که تحت تاثیر این فناوری قرار گرفتند به صورت علمی مورد بررسی قرار میگیرند.

وی افزود: این همایش ماهیت میان رشته ای دارد و در پنل‌های تخصصی درباره تغییرات ماهوی سینما در عصر دیجیتال، تغییرات داستان و روایت، تحولات نظام کنترل و نمایش، تغییراتی که مخاطبان سینما داشته اند و سرانجام سینمای ایران و تغییرات آن در حوزه تکنولوژی بحث و بررسی می‌شود.

حسینی گفت: ۲۰ سخنرانی، ۳ کارگاه تخصصی، ۶ پنل تخصصی و ۵۰ سخنران متخصص و صاحب نظر در حوزه سینما و فرهنگ مجموعه این همایش را تشکیل میدهند.

وی درباره میهمانان بین المللی همایش گفت: ۸ میهمان خارجی در حوزه های مختلف برای ما از دستاوردهای این سینما در آمریکا، اروپا و هند صحبت خواهند کرد.

فاصله بین حوزه نظر و عمل

دبیر علمی همایش سینما در عصر دیجیتال خاطرنشان کرد: همایش سینما در عصر دیجیتال بر اساس کارکردهای مدرسه ملی سینما قصد دارد فاصله بین حوزه نظر (دانشگاه) و حوزه عمل (سینما) را پرکند.

تحریم ها و همایش

مدیر مدرسه ملی سینما درباره حضور شرکت ها و کارشناسان خارجی در این همایش گفت: با شرکت های خارجی در حوزه معرفی فناوری ها ارتباطات خوبی برقرار کردیم اما به رغم تمایل آنها برای حضور در همایش وجود تحریم ها و مشکلات ماه های اخیر باعث شد این تعداد محدود شود و بسیاری از کسانی که ابراز تمایل کرده بودند از حضور منصرف شدند. تعداد شرکت کنندگان حاضر هم با این تصور می آیند که شجاعت به خرج داده اند.

وی به تولید ۳ فیلم برای نشان دادن تحولات تکنولوژی در ایران، جهان و مشاغل سینمایی برای این همایش اشاره کرد و گفت: این سه اثر میتواند در آینده در همه مدارس سینمایی و همایش ها استفاده شود.

همایش سینما در عصر دیجیتال به همت مدرسه ملی سینما و با حمایت خانه سینما ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه ۹۷ در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار