نماینده مردم شهرستان های سنندج ،دیواندره و کامیاران: کردستان نیاز به نهضت مدرسه‌سازی دارد

سنندج (پانا) - نماینده مردم شهرستان‌های سنندج ،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانش‌آموزان دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان ناحیه دو سنندج، کردستان را نیازمند نهضت مدرسه سازی دانست.

لینک کوتاه کپی شد
نماینده مردم شهرستان های سنندج ،دیواندره و کامیاران: کردستان نیاز به نهضت مدرسه‌سازی دارد

سیدمهدی فرشادان در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان برتر رقابت‌های علمی و کنکور سراسری دبیرستان دوره دوم استعدادهای درخشان شهید بهشتی که در سالن اجتماعات امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، با تبریک موفقیت‌های چشمگیر دانش‌آموزان شهر سنندج به ویژه دانش‌آموزان این آموزشگاه در کنکور سراسری و تصاحب رشته‌ها و دانشگاه‌های برتر کشور اظهار کرد: در گذشته به‌ندرت شاهد چنین موفقیت‌هایی در استان بوده‌ایم.

وی افزود: اکنون با تلاش و پشتکار دانش‌آموزان و زحمات معلمان و با وجود محدودیت‌ها که با تصویب قانون بومی‌گزینی برای دانش‌آموزان مناطق محروم وجود دارد شاهد موفقیت‌های ارزشمند دانش‌آموزان هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ادامه داد: ما هم به عنوان نمایندگان مردم در حال تلاش و رایزنی هستیم که با حذف قانون بومی‌گزینی و شرط معدل در کنکور سراسری بتوانیم شرایط را برای موفقیت‌های بیشتر دانش‌آموزان در آینده فراهم کنیم.

فرشادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بی‌توجهی و بی‌مهری‌های صورت گرفته به آموزش و پرورش و فرهنگیان عنوان کرد: امروز تمامی ارکان نظام به ویژه مجلس و دولت براین باورند که باید مشکلات این قشر فرهیخته کشور را کاهش دهند که امیدواریم بتوانیم گام‌های خوبی در این زمینه برداریم و فرهنگیان عزیز کشور را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی آموزش و پرورش وجود مدارس تخریبی است که در استان کردستان شاهد 300 مدرسه تخریبی است که این امر می‌طلبد یک نهضت مدرسه‌سازی در کردستان به راه بیفتد و با دعوت از خیرین مدرسه‌ساز به استان شاهد ساخت مدارس جدید و ایمن باشیم.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در مجلس شورای اسلامی توانسته‌ایم با تصویب دو قانون تغییر کاربری محیط‌های آموزشی و معاف شدن مدارس از پرداخت حامل‌های انرژی به ایجاد منابع پایدار برای مدارس کمک خوبی بکنیم که لازم است آموزش و پرورش با شناسایی فضاهایی که امکان تغییر کاربری دارند منابع پایداری برای تامین مخارج مدرسه و آموزش و پرورش ایجاد کنند همچنین پرداخت نکردن حامل های انرژی برای مدارس بر اساس الگوی مصرف سبب شود تا با فرهنگ‌سازی درست در این زمینه خود و هم دانش‌آموزان را با فرهنگ صحیح شیوه استفاده از حامل‌های انرژی آشنا کنیم.

مراسم تجلیل از برترین‌های علمی و نفرات برتر کنکور سراسری دبیرستان استعدادهای درخشان ناحیه دو سنندج با حضور نماینده مردم شهرستان‌های سنندج ،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج، مدیر آموزش و پرورش ناحیه و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان برگزار و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و جوایز از دانش‌آموزان برتر کنکورسراسری سال 96، المپیاد های علمی ،لیگ پایا، المپیاد فن آوری و نانو و دانش آموزان برتر مدرسه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار